صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۲ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
لادن مقدم تأکید کرد؛

لزوم انتقال رشته‌های کاردانی به دانشکده‎های مهارت و کارآفرینی

معاون آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارتی و کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم راه‌اندازی هنرستان‌ها در جوار دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی و انتقال رشته‌های کاردانی به دانشکده‌ها تأکید کرد.
کد خبر : 664170

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از سمنان، علیرضا لادن مقدم در دیدار با رؤسا، معاونان و مدیران واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با تأکید بر لزوم حرکت دانشگاه‌ها به سمت پرورش نیروهای ماهر و توانمند گفت: در میان فارغ‌التحصیلان ما سیلی از نیروهای بیکار حضور دارند که مهارت کافی ندارند و با وجود نیازمندی‌های مختلف صنایع، جایی برای آنها نیست.


وی با اشاره به اینکه تا سال ۱۳۹۶ آموزش‌های بلندمدت و رسمی در دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای انجام می‌شد، اظهار کرد: بعد از سال ۹۶ و تصویب مجلس شورای اسلامی دانشگاه آزاد وارد این مقوله شد.


معاون آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارتی و کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: معاونت‌های آموزشی و مهارتی از دو بخش مدارس و دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی تشکیل شده و در دانشکده‌های مهارت یک آموزشگاه بلندمدت و رسمی وجود دارد که در آن مدارک فوق دیپلم، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری حرفه‌ای صادر می‌شود.



لادن مقدم با تأکید بر لزوم انتقال رشته‌های کاردانی به دانشکده‎های مهارت گفت: رشته‌های کارشناسی ناپیوسته رشته‌هایی هستند که سرفصل آنها دانشگاه جامع علمی کاربردی یا دانشگاه فنی و حرفه‌ای است یا در آینده نزدیک در برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.


۷۰ درصد رشته‌های مهارتی، عملی است


وی با بیان اینکه ۷۰ درصد رشته‌های مهارتی، عملی است، گفت: وقتی ۷۰ درصد یک سرفصل رشته مهارتی، عملی باشد باید به کارگاه برود و دانشکده فنی مهندسی توان سرویس‌دهی ندارد.


معاون آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارتی و کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به کنترل سرویس‌دهی در دانشگاه‌ها و مطابقت میزان مهارت دانشجو با رشته موردنظر، بیان کرد: تیم پایش موظف است اگر استانداردهای لازم رعایت نشد آن رشته را از آن دانشگاه سلب کند.


لادن مقدم با بیان اینکه محدودیتی برای ورود رشته‌های کاردانی وجود ندارد، افزود: تعداد دانشجویان رشته‌های مهارتی به‌دلیل اینکه از هنرستان وارد می‌شود، کم است.


وی تبیین کرد: براساس طرح تکاپو و طرح آمایش دانشگاه آزاد اسلامی، رشته‌های فنی و حرفه‌ای مطابق با نیاز جامعه و منطقه اختصاص و گسترش می‌یابد.


معاون آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارتی و کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در آموزش‌های کوتاه‌مدت دنبال تقویت افرادی هستیم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بالاترین مهارت برسند.


لادن مقدم در بخش دیگری از سخنان خود تشریح کرد: افرادی که دروس را در سازمان فنی و حرفه‌ای و مدارس عالی مهارت گذرانده باشند به شرط تصویب در شورای برنامه‌ریزی، معادل‌سازی می‌شود و می‌تواند به راحتی مدرک بگیرند.


وی با اشاره به منابع مالی و کاری فراوان در شهرک‌های صنعتی سمنان و وجود استادان نخبه در این استان بر لزوم راه‌اندازی هنرستان‌ها در جوار دانشکده‌های مهارت تأکید و خاطرنشان کرد: وجود مشاور شغلی یکی از شاهکارهای مهارتی فنی و حرفه‌ای است که باید فعال شود.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر