صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۵ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با آنا:

جمهوری اسلامی ایران ظلم را نمی‌پذیرد/ در برابر اقدامات دشمنان مقابله به مثل می‌کنیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: وقتی هیچ سازمان و نهاد بین‌المللی بنا ندارد با عمل خلاف قانون یونان در توقیف نفتکش ایرانی برخورد کند، جمهوری اسلامی ایران نیز چاره‌ای جز مقابله به مثل ندارد.
کد خبر : 663534

هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا با اشاره به حمایت نهادهای بین‌المللی از اقدامات زورگویانه کشورهای قدرتمند گفت: هدف شورای امنیت، سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی، دفاع از منافع کشورهای بزرگ است، به طوری که سازمان ملل هیچگاه علیه آمریکا و انگلیس اقدام نمی‌کند و تمامی اقداماتش در راستای تأمین منافع کشورهای مذکور و تضعیف کشورهای کمتر توسعه یافته است.


نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: بنابراین برای کشورهای ضعیف، قانون جنگل حاکم است و هر کس قدرت بیشتری داشته باشد، به ضعفا زور می‌گوید و تضعیف‌شان می کند و اگر کسی این شرایط را بپذیرد همیشه مظلوم واقع خواهد شد و راه دیگری ندارد.


وی درباره رویکرد ایران در عرصه بین‌المللی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به کسی ظلم نمی‌کند، اما ظلم را هم نمی‌پذیرد.


عضو کمیسیون انرژی مجلس با واکنش نسبت به اقدام غیرقانونی یونان در توقیف نفتکش ایرانی گفت: یونان طبق قانون جنگل، کشتی ما را توقیف کرد، وقتی هیچ سازمان و نهاد بین‌المللی بنا ندارد با این عمل برخلاف قانون برخورد کند، جمهوری اسلامی چاره‌ای جز مقابله به مثل ندارد.


بیگی‌نژاد اضافه کرد: یونان کشتی ایرانی را به آمریکایی‌ها بخشیده و با اموال دیگران حاتم‌بخشی کرده است. کار اولش غلط و کار دومش غلط‌تر است.


این نماینده مجلس در پایان ضمن حمایت از اقدام نیروهای مسلح ایران در توقیف نفتکش یونانی تصریح کرد: ما در این مورد می‌بینیم هیچ نهادی نه تنها از ایران، بلکه از هیچ کشور ضعیفی حمایت نمی‌کند، لذا جمهوری اسلامی ایران چاره‌ای جز مقابله به مثل ندارد و منطق هم حکم به چنین کاری می‌دهد، مردم هم بدانند که اگر جمهوری اسلامی دست به چنین اقداماتی نزند و ظلم را بپذیرد، وضع به مراتب بدتر از وضع کنونی خواهد شد.


انتهای پیام/۴۱۶۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر