صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۵ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

دانشجوی واحد تهران مرکز موفق به کسب «INV» از فدراسیون جهانی مخترعان شد

عظیمی، موفق به کسب «INV» از فدراسیون بین‌المللی مخترعان شد و به عضویت رسمی و خاص این فدراسیون در سوئیس درآمد.
کد خبر : 663078

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سید محمدمهدی عظیمی، موفق به کسب عنوان کد مختص مخترعان برتر دنیا شد و به عضویت رسمی و خاص فدراسیون مخترعان در سوئیس درآمد.


این مخترع برتر کشورمان که تاکنون موفق به کسب جوایز و مدال از مسابقات بین‌المللی اختراعات و نمایشگاه‌های بین‌المللی ابداعات و نوآوری‌ها در کشورهای مختلف ازجمله پنسیلوانیای آمریکا، نورنبرگ آلمان، تورنتو کانادا، ژنو سوئیس، سئول کره جنوبی و لهستان شده است در مورد اهمیت عضویت با کد اختصاصی در فدراسیون جهانی به خبرنگار خبرگزاری آنا، گفت: تنها مخترعانی که دارای مدال‌های جهانی در مسابقات معتبر بین‌المللی و مورد تائید باشند، می‌توانند برای عضویت در این نهاد بین‌المللی که بالاترین مرجع رسمی مخترعین در دنیا است، درخواست دهند و مدت‌زمان ۳ ماه طول می‌کشد تا پرونده بررسی و تائید شود به همین دلیل این نوع عضویت بسیار سخت و محدود است.


وی افزود: اختراعی که آن را اخیراً به ثبت رسانده‌ام، طراحی و ساخت نوعی موانع ترافیکی بزرگ بتنی است که با استفاده از نانوفنّاوری ساخته‌شده و به دلیل وجود مواد جاذب انرژی در ساخت آن و خاصیت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری داشتن، می‌تواند تا حدود بسیار زیادی انرژی حادثه و تصادف را کاهش دهد و جان انسان‌ها را حفظ کند.


عظیمی اظهار کرد: این اختراع طراحی و ساخت نسل جدیدی از موانع ترافیکی بتنی بزرگراهی است که به مقدار قابل توجهی جلوی تلفات مالی و جانی ناشی از حوادث رانندگی را خواهد گرفت. این نوع موانع خاص بصورت پوسته ای توخالی از بتن های الیافی بسیار مقاوم و پرتوان با فناوری نانو ساخته شده است که از مواد خاکی جاذب انرژی ضربه پر میشود و در عین مقاومت بسیار بالای آن، هنگام تصادف بصورت دمپ انرژی کار کرده و اثرات ضربه را بسیار کاهش داده و خودرو را در مسیر خود هدایت می‌دهد. این عملکرد باعث میگردد جلوی تلفات انسانی و مرگ و میرهای هنگام تصادف کاهش یابد.


وی ادامه داد: قابلیت انعطاف پذیری و ایجاد مفصل در هنگام حادثه از کارایی های اختراع بوده و عملکرد آن موقع تصادف بصورت جذب انرژی ضربه و کاهش اثرات آن است. این محصول پس از ماه‌ها مطالعات آزمایشگاهی، تحلیل‌های نرم افزاری، تست‌های میدانی و کارگاهی با موفقیت تولید نهایی شده است و قابلیت ارائه در فیسینگ نماهای مختلف است.


مخترع برنده مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات تورنتو کانادا و پیتسبورگ آمریکا در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که در سال مزین به تولید دانش بنیان با حمایت‌هایی که از این اختراع می‌شود انجام داد، شاهد تولید انبوه باشیم.


لازم به ذکر است، سرتیفیکت عضویت و نیز کد مختص این مخترع IR2022MAY992MCXA در وبسایت رسمی فدراسیون بین‌المللی مخترعان ثبت شده است.


گفتنی است؛ لینک این عضویت مهم نیز https://www.ifia.com/inv/ir2022may992mcxa/ است.










انتهای پیام/۴۱۶۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
سرباز وطن
21:22 - 1401/03/22
احسنت به جوانان دانشمند و برجسته ایرانی که باعت مباهات ایران اسلامی هستند .