صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۴ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
در جلسه علنی شورای شهر؛

حافظی: مسببین حادثه کارواش بلوار دریا به رفتار درمانی نیاز دارند

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: مسببین حادثه کارواش دریا نیاز به رفتار درمانی مبتنی بر مبانی دینی، اخلاقی و انسانی دارند.
کد خبر : 66297

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، رحمت‌الله حافظی در جریان دویست و سی و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور جلسه شورا ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر با اشاره به حادثه اتفاق افتاده در کارواش واقع در بلوار دریا اظهار کرد: دیدن صحنه‌های حمله شبانه‌ عده‌ای با حمایت عوامل شهرداری به کارگران کارواش دریا در سعادت‌آباد و ضرب و جرح آنان و غارت و تخریب اموال مردم، قلب و روح انسان را به درد آورده و آزرده می‌کند و تداعی کننده رفتارهای دوران مشروطه است.


وی با بیان اینکه بدون شک مسببین این حادثه نیاز به رفتار درمانی مبتنی بر مبانی اخلاقی، دینی و انسانی دارند، افزود: اگر شهرداری خود را مالک این زمین می‌داند و این ملک متصرف دارد و اگر در روز قبل از حادثه از سوی شاغلین در کارواش ممانعتی برای پلمپ این مجموعه صورت پذیرفته و منجر به درگیری شده باشد باید از مسیر قانونی و با استفاده از ابزارهای تعریف شده قانونی نسبت به احقاق حقوق خود اقدام می‌کرد نه با تمسک به روش‌های غیر منطقی و غیر قابل دفاع زیرا این رفتارها با هیچ معیاری تطبیق نداشته و با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست.


رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: در آسیب‌شناسی این رفتار نیز می‌توان به وجود مصونیت‌ها و حمایت‌هایی که بیش از حد ضرورت اعمال شده اشاره کرد. وقتی در تبصره‌های بودجه(تبصره 7) به شهرداری اجازه داده می‌شود اشخاص حقیقی و حقوقی تابعه که در مراجع قضایی و انتظامی از آنان اقامه دعوا شده است را مورد حمایت قرار داده و وثایق مورد نیاز و تأمین هزینه‌های خسارت ناشی از دعاوی دوران خدمت آنان را از محل املاک و اعتبارات مصوب پرداخت کند چنین مصونیت‌هایی ایجاد می‌شود. حمایت از پرسنل جهت انجام قاطعانه وظایف محول آنان که امری پسندیده است نباید فضای حاکمیت مطلق و خود قانون‌پنداری را به همراه داشته باشد.


حافظی خاطرنشان کرد: به دلیل این رخداد ضمن تذکر به شهردار تهران از ایشان می‌خواهیم در اسرع وقت ضمن محکوم کردن این حادثه نسبت به برکناری مسببان آن و معرفی آنان به مراجع قانونی اقدام و از تلاش و زحمات 60 هزار پرسنل خدوم شهرداری مسئولانه صیانت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر