ستاری تاکید کرد
بخش خصوصی در حوزه دانشبنیان سرمایهگذاری کند/ قانون جهش تولید زیرساختها را دگرگون خواهد کرد
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر لزوم سرمایهگذاری بخش خصوصی در حوزه دانشبنیان و خلاق و ایجاد زیرساختها و حمایت دولت در تقویت زیست بوم دانشبنیان تاکید کرد.
کد خبر : 662781
به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ جلسه بررسی اکوسیستم نوآوری خوزستان با حضور رئیس پارک علم و فناوری خوزستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان و به ریاست سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد.
ستاری در این جلسه اظهار کرد: شرکتها و سازمانهای مختلف باید امکانات خود را در اختیار یکدیگر قرار داده و همسو باشند.
وی با بیان اینکه برای حل مشکلات نیازمند محصول هستیم که محصول حاصل سرمایهگذاری بخش خصوصی است، افزود: کارخانجات فناوری، پارکهای علم و فناوری، پایه آنها باید براساس سرمایهگذاری بخش خصوصی باشد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر ایجاد زیرساختها توسط بخش خصوصی و حمایت دولت تاکید کرد و گفت: شهرهای بزرگی در این زمینه موفق شدند و در حال ایجاد پارکهای خصوصی هستند.
وی بر تقویت فرهنگ کارآفرینی تاکید و ادامه داد: خوزستان پتانسیل کشاورزی بالایی دارد و باید راه و زیرساختها مشخص و شرکتهای خصوصی در این زمینه فعال شوند.
ستاری بیان کرد: اتلاف کشاورزی از موضوعاتی دیگری است که باید روی آن کار کرد تا تامین غذای دام و طیور نیز تقویت شود.
وی از ابلاغ قانون جهش تولید خبر داد و گفت: این قانون حاصل ۳ سال کار است که زیرساختها را تغییر میدهد؛ همچنین به دانشگاهها و موسسات پژوهشی اختیارات دادیم تا سازمان توسعهای را برای توسعه دانشبنیان و خلاق راهاندازی کنند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور قانون جهش تولید را چراغ راه دانست و تأکید کرد: این قانون اختیارات بسیار خوبی را در پی دارد.
وی افزود: پایه اقتصاد دانشبنیان دولت نیست و مواقعی که بخش خصوصی نمیتواند وارد شود، دولت ورود میکند.
ستاری با بیان اینکه شرکتهای بزرگ استان وارد میدان شوند، ادامه داد: در معاونت علمی این آمادگی را داریم که با شرکتهای بزرگ استان چند مگا پروژه ایجاد کنیم.
وی در پایان اشاره کرد: در معاونت علمی این امکان وجود دارد که بخشی از هزینهها بلاعوض شود تا ریسک سرمایهگذاری کاهش یابد.
انتهای پیام/
انتهای پیام/