صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۶ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
در گزارش آنا بخوانید؛

مروری بر فعالیت نخستین واحد دانشگاه آزاد اسلامی در همدان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان خرداد ۶۶ راه‌اندازی شد و از آغاز فعالیت تاکنون ۱۶ هزار دانشجو از این واحد دانشگاهی در مقاطع مختلف کاردانی تا کارشناسی ارشد دانش‌آموخته شده‌اند.
کد خبر : 661226

گروه استان‌های خبرگزاری آنا؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان، نخستین واحد تأسیس‌شده دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان بوده که خرداد ۱۳۶۶ در ساختمان استیجاری مربوط به اداره آموزش و پرورش به مساحت ۳۰۰ متر مربع و در سه رشته تحصیلی به ریاست مصطفی کیایی فعالیت خود را آغاز کرد. سایت جدید این واحد دانشگاهی سال ۱۳۷۱ در جوار آرامگاه حضرت حیقوق نبی(ع) ساخته و پس از تکمیل دانشگاه در مکان جدید خود به فعالیت خود ادامه داد.



اکنون سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان دارای مساحتی حدود ۱۶۹ هزار متر مربع است که در آن فضای آموزشی، پژوهشی، خوابگاهی، ورزشی، فرهنگی با زیربنای بیش از ۳۱ هزار متر مربع ساخته شده و با دارابودن دو ساختمان آموزشی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع و بیش از ۶۰ کلاس درسی، ۳۰ آزمایشگاه، کارگاه، پراتیک، مولاژ و... مجهز، ساختمان کتابخانه دارای بیش از ۵۰ هزار جلد کتاب و بیش از ۴ هزار جلد مجله و دو سالن مطالعه برادران و خواهران، ۱۰ هزار متر مربع فضای خوابگاهی برادران و خواهران با ظرفیت یک هزار نفر، سوله ورزشی، سالن بدنسازی، سالن بدنسازی، سالن کشتی با مساحت ۲ هزار متر مربع، مسجد، ۲ هزار متر مربع مهمانسرا با ظرفیت ۶۰ نفر، یک هزار متر مربع سلف‌سرویس، باغ و مزرعه تحقیقاتی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع از امکانات خوب آموزشی، پژوهشی، رفاهی و فرهنگی برخوردار است.



سال ۱۳۹۱ دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان مزین به حضور دو شهید گمنام شده که دانشجویان، کارکنان، استادان و عموم مردم با برگزاری مراسم‌ فرهنگی و زیارت قبور مطهر این شهدا از برکات حضور آنها در فضای دانشگاه بهره‌مند می‌شوند. از آغاز تأسیس تاکنون نزدیک به ۱۶ هزار دانشجو از این واحد دانشگاهی در مقاطع مختلف کاردانی تا کارشناسی ارشد دانش‌آموخته شده‌اند و اکنون نیز حدود یک هزار دانشجو در رشته‌های مختلف پیراپزشکی(پرستاری و مامایی)، علوم انسانی و هنر(علوم قرآن و حدیث، روانشناسی، آموزش و پرورش ابتدایی، حسابداری، مدیریت، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات انگلیسی، علوم ورزشی، معماری)، علوم پایه(شیمی و اپتیک و لیزر) و فنی- مهندسی (کامپیوتر، برق، مکانیک، عمران) در بیش از ۷۰ رشته کاردانی و کارشناسی و ۱۳ رشته کارشناسی ارشد، به تحصیل اشتغال دارند.



دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان ۴۹ نفر عضو هیئت علمی تمام‌وقت مشغول به آموزش و پژوهش و ۲۹ نفر کارمند مشغول به خدمت هستند. ۳۷ نفر مدرس حق‌التدریس با دانشگاه همکاری دارند. این واحد دانشگاهی در طول دوران فعالیت خود در حوزه پژوهشی موفق به کسب افتخارات متعددی شده که به بخشی از کسب بیش از ۳۰ عنوان مقام و مدال در مسابقات و جشنواره‌های مختلف خوارزمی، جشنواره بین‌المللی اختراعات ژنو، سوئد، آلمان، لهستان و جشنواره فرهیختگان، ثبت ۱۳ اختراع، بیش از ۱۸۰ طرح پژوهشی خاتمه یافته، راه‌اندازی مرکز رشد با یک واحد فناور و پنج هسته پژوهشی، فعالیت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با بیش از ۶۰۰ نفر عضو و پنج انجمن علمی-دانشجویی فعال و برگزاری کارگاه و سمینارهای آموزشی ملی متعدد. در پنج سال اخیر نیز این واحد دانشگاه موفق به انتشار تألیف و ترجمه ۱۰ جلد کتاب، چاپ ۵۵ مقاله (ISI(W.O.S، ۵ مقاله (ISI (Listed و ۴۹ مقاله علمی پژوهشی وزارتین و ISC در مجلات معتبر علمی داخل و خارج کشور و ارائه ۶۵ مقاله در همایش‌های معتبر ملی و بین‌المللی ارائه شده است.



دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان که نهم خرداد ۶۶ راه‌اندازی شده در حوزه مدارس سما نیز در سطح شهرستان فعال بوده و عملکرد قابل توجهی دارد. مدارس سمای این واحد دانشگاهی سال ۱۳۹۴ با ۵۲ دانش‌آموز در دوره متوسطه دوم دخترانه آغاز به فعالیت کرده و اکنون تعداد ۷۳۶ دانش‌آموز در پنج مدرسه و دو پیش‌دبستانی دخترانه و پسرانه در دوره‌های پیش‌دبستانی، ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه در ساختمان‌های تملیکی دانشگاه دارای ۶ هزار مترمربع فضای آموزشی، پرورشی، اداری، رفاهی و خدماتی و ۵ هزار مترمربع فضای ورزشی و تفریحی در حال تحصیل هستند.



انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر