صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۵۳ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
رئیس اتحادیه فوتبال ایران در گفت‌و‌گو با آنا:

فدراسیون فوتبال باید به فیفا شکایت کند/ بازی در کشور بیطرف وجهه ایران را در دنیا خراب می‌کند

عزیز الله محمدی گفت: شیخ سلمان در خصوص مناقشه عربستانی ها علیه فوتبال ایران سیاست به خرج داده است و تصمیم گیری در این مورد را به بعد از انتخابات فیفا موکول کرده است تا رای هر دو کشور را برای کرسی ریاست فیفا داشته باشد.
کد خبر : 66088

عزیزالله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد مناقشات ورزشی ایران و عربستان و تصمیمات AFC در قبال این موضوع اظهار داشت: «در اساسنامه فیفا ذکر شده‌ است که تصمیمات ورزشی فدراسیون‌ها نباید تحت تاثیر عوامل سیاسی قرار گیرد، اما عربستانی‌ها پرونده ورزشی را تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار دادند و طبق قوانین فیفا باید با آنها برخورد شود. هفتم اسفند ماه انتخابات ریاست فیفا برگزار می‌شود و رئیس کنفدراسیون قوتبال آسیا در این زمینه سیاست به خرج داده‌است و تصمیم گیری در این مورد را به بعد از انتخابات فیفا موکول کرده است تا رای هر دو کشور را برای کرسی ریاست فیفا داشته باشد.»


وی ادامه داد: «در واقع عربستان کار غیر قانونی انجام داده‌ و مغایر اساسنامه فیفا عمل کرده‌ است. آنها یک موضوع کاملا ورزشی را به سیاست ربط دادند و در قبال آنها، مسوولان فدراسیون فوتبال ایران هم باید همه قوای خودشان را برای پاسخ به زورگویی آنها به کار ببرند.»


رییس سابق سازمان لیگ در خصوص راهکار برخورد فدراسیون فوتبال با ادعاهای عربستانی‌ها مبنی بر ناامن بودن ایران بیان کرد: «در امن بودن ایران هیچ شکی نیست. اگر کشور ما امنیت نداشت، بازی‌های کشورهای جنگ‌زده مانند افغانستان و سوریه در ایران برگزار نمی‌شد. تیم ملی ژاپن برای انجام بازی دوستانه با ایران یک هفته در ایران حضور داشت و اگز کشور ناامنی داشتیم، ژاپنی‌ها 24 ساعته از ایران می‌رفتند. ما نباید روی این مساله کوتاه بیایم و با تمام قوا از منافع ایران دفاع کنیم.»


وی در رابطه با موضع باشگاه‌های ایرانی در قبال تیم‌های عربستانی که حاضر نیستند برای بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا به ایران سفر کنند، عنوان کرد: «چهار تیم حاضر در لیگ قهرمانان آسیا نباید به هیچ وجه از خواسته خودشان کوتاه بیایند. اگر AFC رای به برگزاری بازی در کشور بیطرف داد، باید از سوی مسوولان باشگاه‌ها رد شود، حتی اگر منجر به کناره‌گیری آنها از مسابقات شود. بازی کردن تیم‌های ایرانی مقابل عربستانی‌ها در کشور بیطرف وجهه بدی برای ایران در دنیا دارد و باید در این زمینه تصمیم گیری درستی صورت گیرد.»


محمدی افزود: «فدراسیون فوتبال ایران باید به فیفا شکایت کند و به دلیل اینکه مرجع رسیدگی به این موضوع AFC است، فدراسیون نامه اعتراضی به کنفدراسیون فوتبال آسیا بفرستد و رونوشت آن را تحویل فیفا دهد. البته این کار باید با همکاری سازمان لیگ و چهار تیم ایرانی حاضر در جام باشگاه‌های آسیا انجام شود.»


رییس اتحادیه فوتبال در مورد برخورد تیم‌های ایرانی در زمان ورود باشگاه‌های عربستانی به ایران خاطر نشان کرد: «در چند سال اخیر اکثر تیم‌های ایرانی که برای انجام بازی‌ها لیگ قهرمانان آسیا به عربستان سفر می‌کردند، آنها مشکلاتی را برای تیم‌های ما درست می‌کردند. در چند سال پیش زمان مدیریت کاشانی در پرسپولیس، مسوولان عربستان هشت ساعت کاروان پرسپولیس را در فرودگاه جده نگه داشتند و سال گذشته هم همین اتفاق برای تیم نفت تهران افتاد اما به دلیل فرهنگ بالای مردم ایران، همیشه از تیم‌های عربستانی پذیرایی خوبی صورت گرفته است و هیچ وقت با آنها مثل خودشان برخورد نکردیم.»


محمدی در ادامه در رابطه با گرانی بلیط ورزشگاه‌های کشور و استقبال کم تماشاگران از مسابقات فوتبال گفت: «زمانی که من در سازمان لیگ بودم بلیط ورزشگاه‌ها را گران کردم. مثلا قیمت بلیط ورزشگاه ازادی را در طبقه اول، هشت هزار تومان کردیم، اما زمانی که با استقبال کم تماشاگران مواجه شدیم، در فصل بعد قیمت بلیط را ارزان کردیم. در حال حاضر هم با توجه به تورم موجود در جامعه قیمت بلیط فعلی برای مردم گران است و باید به جای رایگان کردن بازی‌ها، بلیط ورزشگاه‌ها را ارزانتر کنیم.»


وی در خصوص قیمت واقعی بلیط ورزشگاه‌ها که در توان تماشاگران فوتبال باشد، افزود: «قیمت بلیط ورزشگاه‌ها باید تغییر کند، چون زمانی که یک تماشاگر برای دیدن بازی به ورزشگاه می‌آید، فقط هزینه بلیط ورزشگاه جز خرج یک تماشاگر محسوب نمی‌شود و هزینه‌های دیگری را هم باید پرداخت کند. به نظر من مثلا در ورزشگاه آزادی قیمت بلیط طبقه اول و اطراف جایگاه باید هشت هزار تومان ،قیمت دور تا دور طبقه اول چهار هزار تومان و قیمت بلیط طبقه دوم هم سه هزار تومان باشد. »


رییس سابق سازمان لیگ در پایان بیان کرد: «فوتبال یک ورزش مهیج است و حضور تماشاگران زیبایی این ورزش را بیشتر می‌کند. مسوولان سازمان لیگ باید شرایطی را مهیا کنند تا قهر مردم با ورزشگاه‌ها تمام شود و با حضور خودشان در استادیوم‌ها، مسابقات فوتبال را جذاب‌تر کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر