صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
معاون آموزشی وزارت بهداشت

ارتباط بیشتر علوم پایه و بالینی منشا تحولات بزرگ در آموزش و پژوهش گروه پزشکی است

دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ماهیت بین‌رشته‌ای علوم آزمایشگاهی، ایجاد سازوکارهایی برای پیوند علوم پایه و بالینی را از الزامات تحول در این رشته تحصیلی برشمرد.
کد خبر : 66051

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزای آنا به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت توسعه نیروی انسانی را یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت:‌ «با توسعه موسسات آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ما در حوزه تربیت نیروی انسانی درمنطقه پیشتاز است».


لاریجانی به رشد علمی کشور در دهه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: «ایران در زمینه تولید مقالات علمی طبق رتبه‌بندی scopus در دنیا رتبه 17 و طبق رتبه‌بندی ISI رتبه 22 را کسب نموده است، این پیشرفت نشان‌دهنده ظرفیت کشور برای توسعه هدفمند علم و دستیابی به مرجعیت علمی در منطقه و جهان است».


معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: «کشور در حال حاضر با کاربست جدیدی در حوزه آموزش علوم پزشکی روبه‌رو است و تدوین برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، با هدف ارتقای پاسخگویی آموزش علوم پزشکی، راه روشنی را پیش‌ روی همه رشته‌های علوم پزشکی قرار داده است».


لاریجانی به ماهیت بین‌رشته‌ای علوم آزمایشگاهی اشاره کرد و گفت:‌ «این رشته ترکیبی از علوم پایه و بالینی است و با دربرگیری رشته‌ها و تخصص‌های گوناگون جایگاه ویژه‌ای در رشته‌های علوم پزشکی دارد».


معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: «در برنامه‌های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی ارتباط بین علوم پایه و بالینی از مواردی است که باید به آن توجه شود. او ایجاد مراکز تحقیقاتی در حوزه‌‌های بالینی و پایه، ایجاد شبکه‌های همکاری در گسترش طب نوین، حضور استادان علوم پایه در بسترهای بالینی و بالعکس را از زمینه‌هایی ذکر کرد که می‌تواند موجب ایجاد تحول در این دو حوزه گردد».


لاریجانی گسترش دانشگاه‌های نسل سوم را از دیگر برنامه‌های تحول آموزش دانست و گفت: «توجه به کارآفرینی، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد شبکه‌های داخلی و خارجی در رشته علوم آزمایشگاهی از زمینه‌هایی است که باید در این حوزه به آن توجه شود».


معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به لزوم ایجاد رویکرد نوین و کارآفرین به علوم رشته علوم آزمایشگاهی گفت:‌ «در حال حاضر 3000 آزمایشگاه دولتی و 2600 آزمایشگاه خصوصی در کشور وجود دارد و باید با متدولوژی روشنی سیستم‌های نظارتی و پوشش مسئولین فنی آزمایشگاه‌ها ساماندهی شود».


انتهای پیام/

ارسال نظر