صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
نجفی خبر داد؛

اشتغال ۱۵۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در صنعت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از اشتغال ۱۵۰۰ دانشجوی این دانشگاه در صنعت خبر داد.
کد خبر : 660156

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، صبح امروز در نشست خبری چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و رویداد ملی عصر امید که در سالن حافظ سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر فراهم کردن زیرساخت‌ها برای تحقیق و پژوهش جزو اولویت‌های این دانشگاه است.


وی اضافه کرد: هم اکنون زیر ساخت‌های نرم افزای بسیار مناسبی در بیشتر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده است تا شاهد تحول در حوزه پژوهش و فناوری رخ دهد.


رئیس دانشگلاه آزاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: بسترهای مناسب برای فعالیت‌های دانش بنیان در دانشگاه ازاد اسلامی واحد اصفهان وجود دارد و همین امر باعث شده تا نتایج این تحقیقات علمی و کاربردی باشد.


وی با اشاره بر اشتغال زایی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی افزود:همکاری خوب دانشگاه آزاد اسلامی با صنعت باعث شده تا دانشجویان بتوانند هم زمان با دوران تحصیل به اشتغال نیز بپردازند. دانشگاه در این میان نقش فراهم کننده امکانات و نظارت را برعهده دارد. این همکاری بیشتر در رشته تخصصی و موضوعاتی است که کشور به آنها نیاز دارد.


نجفی اضافه کرد: در حال حاضر صنعت در موضوعات خاص نیاز به نیروی متخصص دارد. ابن رشته‌ها از جمله فنی و مهندس و علوم پایه کشاورزی است. متاسفانه اقبال دانشجویان و توجه دانشجویان به رشته‌ها کم شده است. در نتیجه در آینده کشور دچار بحران آموزش و متخصص در این رشته‌ها و صنعت خواهیم شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ دانشجوی متقاضی برای ورود به صنعت در واحد اصفهان وجود دارد که در حدود ۱۵۰۰ آنها در صنعت فعال هستند.


وی ادامه داد: ارتباط دانشگاه ازاد اسلامی با صنایع و کارخانه ها در کل کشور بسیار فعال و سازنده است و در چند سال اخیر صنعت از انها اشتعال داشنجویان این دانشگاه بسیار هم استقبال می‌کند . به عنوان مثال طرح پایش نیز در این راستا شکل گرفته است.


نجفی اضافه کرد: در گذشته صنعت موضوعات را انتخاب و به دانشگاه ارائه می‌داد؛ اما در حال حاضر صنعت و دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مشترک و هم زمان این نظام موضوعات را احصا می‌کنند.


وی یادآور شد: رویداد ملی عصر امید از شرکت‌های دانش بنیان و محققان دانشگاه آزاد اسلامی نوپا حمایت می‌کند تا زنجیره اشتغال و آموزش و پژورهش در صنعت و فناوری دانش بنیان به خوبی شکل گیرد.


نجفی در پایان خاطر نشان کرد: در واحد اصفهان با حمایت های ویژه دکتر طهرانچی، طرح های کلان دانش بنیان مانند دانش ملی بذر، مقابله با ریز گردها و بیابان زدایی و محیط زیست و کشاورزی و انالیز مواد غذایی و حوزه آب و موضوعات فرهنگی انجام شده است.


انتهای پیام/۴۰۴۰/


انتهای پیام/

ارسال نظر