نرمافزارها چگونه به کمک مدیریت مالی هزینههای ساختمانی آمدهاند؟
به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، با افزایش روزافزون زندگی آپارتمانی و گسترش انواع مختلف مجتمعهای مسکونی شکل مدیریت در ساختمانها متفاوت شده است. اگرچه مجتمعهای مسکونی در مسائل مختلف با هم تفاوت دارند اما در همه آنها اشتراکاتی وجود دارد. مثل نیاز به مدیریت هزینههای ساختمان. مدیریت هزینههای ساختمان یکی از موضوعات جدی است که به دغدغه اصلی ساکنان و مدیر ساختمان تبدیل شده است. استفاده از نرمافزارهای مدیریت مالی راهحل خوبی برای کمک به مدیریت ساختمان است. ما در این مقاله به بررسی کاربردهای نرم افزار مدیریت آپارتمان و اهمیت استفاده از آنها پرداختهایم اگر دوست دارید با مزایای این نرمافزارها آشنا شوید مطالعه این مقاله را به شما توصیه میکنیم پس با ما همراه باشید.
هزینههای مربوط به ساختمان چیست؟
قبل از هر چیز بهتر است اول با هزینههای مربوط به ساختمان آشنا شویم. بهطورکلی میتوان گفت هزینههای ساختمان بهصورت هزینههای متغیر و ثابت تقسیمبندی میشود. همانطور که از اسم آن مشخص است هزینههای ثابت هزینههایی هستند که به طور مساوی بین ساکنین تقسیم میشود فارغ از اینکه هر کس چه متراژ آپارتمان دارد. هزینههای ثابت مربوط به هزینههای سرایداری، باغبانی، نظافت ساختمان و شارژ میشود و همه اعضای ساختمان موظف به پرداخت آن هستند.
هزینههای متغیر که شامل هزینههای تعمیر و نگهداری ساختمان، پرداخت آب، برق، گاز، ایزوگام میشود و بر اساس متراژ واحد و یا تعداد نفرات ساکن مشخص میشود.
حالا که با بعضی از هزینههای ساختمان آشنا شدیم به نظر میرسد سادهترین روش برای مدیریت این هزینهها استفاده از نرمافزارها باشد.
چگونه میتوان با استفاده از نرمافزارها هزینههای ساختمان را مدیریت کرد؟
ازآنجاییکه مدیریت یک مجتمع آپارتمانی بهتنهایی کار دشواری است، در این جا استفاده از نرمافزارها بسیار مهم میشود. این نوع از نرمافزارها میتوانند کارهای اداری مثل پرداخت قبوض و سایر کارهای پیچیده را کاهش دهند. برای استفاده از این اپلیکیشنها کافی است یک حساب کاربری در آن داشته باشید بعد از آن میتوانید از امکانات آن استفاده کنید. همچنین آنها امکان مدیریت آپارتمان، اموال، تجهیزات و خدمات را فراهم میکنند. معمولاً آنها مبتنی بر اینترنت هستند و به مدیران ساختمانهای آپارتمانی اجازه میدهد تا درخواستهای آنلاین مستأجرین یا ساکنان را دریافت کنند؛ بنابراین مدیران میتوانند با اجتناب از روشهای نامتعارف و قدیمی، برنامهریزی دقیقی برای مدیریت هزینهها داشته باشند.
اهمیت استفاده از نرمافزارها برای مدیریت مالی ساختمان
انجامدادن کارهای مربوط به ساختمان صبر و حوصله زیادی میخواهد و گاهی خستهکننده است. اما با استفاده از نرمافزارهای مدیریت مالی در مجتمعهای مسکونی امور مربوط به ساختمان را هم برای مدیریت و هم ساکنین راحت کرده است. دلایل استفاده از این اپلیکیشنها عبارتاند از:
- نرمافزار مدیریت مالی آپارتمان به طور مؤثر هزینههای مربوط به آپارتمان شما را مدیریت میکند
- از طریق آن میتوان تمام درخواستهای مربوط به تعمیر و نگهداری ساختمان را پیگیری کرد
- رابط ساکنین با مدیریت ساختمان است
- با حذف برچسب تلفن هزینهها را کاهش میدهد و خدمات را بهبود میبخشد
- تاریخچه خدمات و عملیات تعمیر و نگهداری را تجزیهوتحلیل میکند
- امکان مدیریت شارژ ساختمان را فراهم میکند
- تقسیم و جمعآوری هزینههای شارژ را آسان میکند
- بهراحتی میتوان قبوض را پرداخت کرد
مزایای استفاده از نرمافزار مدیریت آپارتمان:
امروزه با پیشرفت تکنولوژی نرمافزارهای زیادی برای کمک به مدیریت هزینههای ساختمان طراحی شده است. برخی از مزایای استفاده از آنها عبارتاند از:
- پورتال خصوصی و امن
- بهروزرسانی نرمافزار از طریق تلفن همراه و ایمیل
- محاسبه خودکار شارژ بر اساس متراژ واحدها، تعداد نفرات ساکن
- فهرست مالکان و ساکنان
- ارتباطات جامعه با مدیریت
- حسابداری سریع و آسان
- درگاه صورتحساب و پرداخت
- مدیریت شارژ ساختمان
- گزارشهای مدیریت
- ایجاد تابلو اعلانات آنلاین
- جریمه دیرکرد شارژ و پاداش خوشحسابی
معیار انتخاب بهترین نرمافزارهای مدیریت مالی ساختمان چیست؟
امروزه نرمافزارهای زیادی در این زمینه طراحی شده است و هر یک از این برنامهها مزایا و معایبی دارند. بعضی از نرمافزارها بهصورت پولی هستند و در زمان نصب برنامه باید هزینه آن پرداخت شود که همین باعث میشود طرفداران این اپلیکیشنها کم شود. یکی دیگر از معیارهای بسیار مهم برای محبوبیت یک اپلیکیشن پشتیبانی قوی و امکانات بالای آن است که باعث جذب کاربران زیادی میشود. برخی دیگر از ویژگیهای یک نرمافزار همهپسند به شرح زیر است:
استفاده آسان از اپلیکیشن
یکی از ویژگیهای یک نرمافزار مدیریت مالی ساختمان که باعث محبوبیت آن میشود استفاده آسان کاربران از آن است. یعنی این که کاربر بتواند بهراحتی با فضای نرمافزار و امکانات آن آشنا شده و از آن استفاده کند.
توجه به نیازهای کاربران
یکی دیگر از ویژگیهای مهم یک اپلیکیشن مدیریت ساختمان این است که در زمان طراحی یک نرمافزار برنامهنویس باید به نیازهای کاربر توجه داشته باشد و هر چه یک نرمافزار نیازهای مدیر ساختمان را بیشتر پوشش دهد امکان استفاده افراد از آن بیشتر میشود.
امکان استفاده همزمان چند کاربر
وجود این ویژگی در نرمافزار باعث میشود که شما بتوانید بخشی از مدیریت ساختمان را به فرد دیگری واگذار کنید و بهصورت گروهی مدیریت ساختمان را انجام دهید.
جمعبندی
در این مقاله دربارهی روشهای روز محاسبه هزینههای ساختمانی تولید محتوا کردیم. با افزایش جمعیت و تمایل افراد به زندگی در آپارتمانها مدیریت مجتمعها خواه مسکونی باشد خواه تجاری و اداری تفاوت پیدا کرده است. در قدیم اداره ساختمان توسط مدیر ساختمان یا هیئتمدیره صورت میگرفته است. اما با پیشرفت تکنولوژی اپلیکیشنهایی برای مدیریت صحیح هزینههای ساختمانها طراحی شده است. با استفاده از این نرمافزارها میتوان شارژ ساختمان را مدیریت کرد، قبوض را پرداخت کرد، رابط ساکنین با مدیریت ساختمان است، بهراحتی میتوان گزارشها را به اکسل و یا پیدیاف تبدیل کرد.
انتهای پیام/
انتهای پیام/