صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۱۷ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
جمیری:

استعداد بالقوه نسل جوان به دست معلمان شکوفا شده است

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: هر پیشرفتی در جامعه نتیجه تلاش معلمان در سطوح مختلف جامعه بوده و هر استعدادی از استعدادهای بالقوه ما شکوفا شده به‌واسطه معلم اتفاق افتاده است.
کد خبر : 658719

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بوشهر، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در مراسم پاسداشت هفته معلم سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر  با قدردانی از هدایت‌ها، روشنگری‌ها و تربیت تک تک معلمان گفت: شکوفایی استعدادها، تعالی فرهنگی، رشد دینی و علمی انسان و قرار گرفتن در مسیر سعادت دنیوی و اخروی  شده است در هر جامعه ای توسط معلم اتفاق می‌افتد.




بیشتر بخوانید:


رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی کیفیت‌بخشی به امور فرهنگی مدارس سماست




جمیری با اشاره به ماندگاری نام معلمان بسیار در جوامع به واسطه نقش آفرینی آنان توضیح داد: تلاش، از خودگذشتگی، فداکاری، اخلاص، رضایت الهی، ایفاگری نقش حقیقی تربیتی و هدایت گری، رمز ماندگاری معلم است.


این مقام مسئول با تأکید بر اینکه همه معلمان و متولیان تربیتی باید به جایگاه رفیعی که در آن هستند، واقف باشند، اظهار کرد: مهم‌ترین گام برای حفظ این منزلت و جایگاه عظیم این است که معلم باید در گام نخست خود و سپس قدر و منزلت و نقش اثرگذار این جایگاه را بشناسد و اجازه ندهد هیچ عاملی به این جایگاه خدشه وارد کند.


نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسی که می‌خواهد معلم دیگران باشد باید ابتدا معلم خود شود و قطعاً چنین معلمی شایسته تکریم، احترام و الگوبرداری است.


جمیری با تأکید بر اینکه در مسیر تعالی و ماندگاری هر عرصه ای موانع بسیار است، تشریح کرد: این موانع نباید مانعی برای دور شدن انسان به ویژه معلمان از اهداف متعالی باشد.


وی با بیان اینکه بارها مطرح شده است که معلمی شغل نیست، عشق است، هنر است و معلمی شغل انبیاء است، عنوان کرد: این تعبیر به این واسطه است که چون معلم، هدایت‌گری، مربی‌گری و روشنگری را به عنوان یک وظیفه و تکلیف انسانی برگزیده است، از سختی های آن نمی هراسد و از اثرگذاری در تعالی جامعه باز نمی ایستد. معلم توانمند و باانگیزه است و توانمندی و انگیزه، یعنی موفقیت.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه بالاترین و بی تکرارترین دارایی هر فرد یعنی زمان وی را در اختیار دارد، متذکر شد: اگر هر معلم به نقش والای افرادی که به واسطه تلاش او در جامعه اثرگذار شده و عاملی مهم در بهبود و احساس رضایت در زندگی فردی، اجتماعی و حتی خود معلم شدهف قطعاً بیش از پیش افتخار می کند.


نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه همانگونه معلم باید به شغل و نقش اثرگذار خود توجه کند، متولیان مدیریت کشور نیز باید به جایگاه و وضعیت معیشتی و روحی این قشر مهم جامعه توجه کنند، تشریح کرد: مسئولان موظف هستند به گونه ای زندگی معلمان را تأمین کنند تا هر معلم با آرامش، احساس کرامت، شرافت، بزرگی تمام هم و غم خود را در مسیر تعلیم و تعلم به کار گیرد.


وی با بیان اینکه هرکس باید طبق مسئولیت خود به امور دنیوی و اخروی توجه داشته باشد تا مسیری فراهم شود که جامعه در نسیر تعالی بهتر و شتابان تر پیش رود، عنوان کرد: به نوبه خود و قاطبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تمام توان حامی معلمان و این جایگاه رفیع هستیم.


انتهای پیام/۴۱۱۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر