صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۴ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴

رئیس دانشکده مدیریت واحد تهران مرکزی: هدف از ایجاد مرکز رشد در دانشگاه، ایجاد هم‌‏افزایی است

رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی با تاکید بر گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد در دانشگاه، گفت: «هدف از ایجاد مرکز رشد در دانشگاه، ایجاد هم‏‌افزایی بین دانشگاه و مرکز رشد است به‌طوری‌که از منابع یکدیگر تا حد ممکن بهره‏‌مند شوند.»
کد خبر : 65833

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، صالح اردستانی اظهار کرد: «موفقیت پارک‌های علمی و فناوری و مراکز رشد در مجاورت دانشگاه بدون اطلاع‌رسانی به دانشگاهیان، شرکت‌های خصوصی و عامه مردم امکان‌پذیر نخواهد بود.»


وی با تاکید بر اینکه تحقیق و توسعه جزء اصلی هر سازمان است، افزود: «سازمان باید برای رشد و پیشرفت و ادامه بقای خود در جهان صنعتی، به موضوع تحقیق و توسعه توجه خاصی داشته باشد.»


رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی با تاکید بر اینکه بین پژوهش، آموزش، صنعت و کشاورزی ارتباط تنگاتنگ و پویایی وجود دارد، گفت: «ماهیت دانشگاه در کشورهای صنعتی یک ماهیت پژوهشی و آموزش یکی از نتایج پژوهش است به‌طوری‌ که در دانشگاه‌های معتبر جهان، نظام تحقیقاتی پشتوانه نظام آموزشی بوده و موضوعات تحقیق، برخاسته از نیازهای ملموس و عینی نهادهای گوناگون است.»


خدمات اطلاع‌رسانی ویژه صنایع کوچک و مراکز رشد می‌توانند به عنوان یک نهاد اطلاعاتی و عامل مهم در کاهش هزینه و بهبود توان مدیریت شرکت‌ها تاثیرگذار باشد

عضو هیات علمی واحد تهران مرکزی با بیان اینکه آموزش مهارت‌های کارآفرینی و مدیریتی در دو مقطع ایفای نقش می‌کنند، عنوان کرد: «نخستین مقطع، مرحله تشویق افراد برای ورود به عرصه کارآفرینی، راه‌اندازی یک کسب و کار است که خارج از مراکز رشد بر عهده مراکز کارآفرینی بوده و مراکز رشد باید خدمات آموزشی لازم همچون مشاوره‌های بازاریابی و حقوقی، اصلاح ایده، ارائه خدمات مالی و اداری، مدیریت نیروی انسانی، همکاری در انتخاب تکنولوزی مناسب، طراحی نظام تولید، تهیه بانک‌های اطلاعاتی، تدوین برنامه کسب و کار و... را به شکل سازماندهی‌شده و مؤثر به شرکت‌های مستقر ارائه دهند.»


وی تاکید کرد: «خدمات اطلاع‌رسانی ویژه صنایع کوچک و مراکز رشد می‌توانند به عنوان یک نهاد اطلاعاتی و عامل مهم در کاهش هزینه و بهبود توان مدیریت شرکت‌ها تاثیرگذار باشد.»


این مدرس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «مراکز رشد باید در پی ایجاد هم‌افزایی با صنایع بزرگ کشور باشد و از طریق اعتبارهای حقوقی و قانونی خود به امر پروژه‌یابی برای شرکت‌های مستقر پرداخته و با تدوین استراتژی‌ها و راهکارهای مناسب به کنترل عملکرد شرکت‌ها بپردازند.»


اردستانی کمک‌رسانی برای بهبود عملکرد بنگاه‌ها در زمینه کیفیت، بهره‌وری، تحقیق و توسعه و بهبود تکنولوژی را از دیگر اقدامات ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: «در جهان امروز اکثر کشورها، امر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری علمی (علوم و تکنولوژی) را جزیی از سیاست کلان دولت‌های خود قرار داده‌اند و بر این مساله معتقدند که علوم و فنون می‌تواننند به بهترین شکل ممکن در خدمت دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور، توسعه و پیشرفت اقتصادی و رفاه اجتماعی قرار گیرد.»


رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی، تاکید کرد: «دستیابی به این امر می‌تواند قدرت سیاسی، ایجاد استقلال، افزایش درآمد، توسعه صادرات، رفاه اجتماعی و بهبود سطح زندگی افراد یک کشور را به دنبال داشته باشد.»



انتهای پیام/

برچسب ها: دانش بنیان
ارسال نظر