صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
مقیمی:

اجرای آموزش ترکیبی در دستور کار دانشگاه تهران قرار دارد

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر بهره‌گیری از تجربه‌های آموزش مجازی در دوران کرونا، گفت: برای نیمسال تحصیلی آینده، اجرای آموزش ترکیبی را در دستور کار داریم.
کد خبر : 657910

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه تهران، سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در جشنواره آموزش دانشکدگان فارابی در شهر مقدس قم، یکی از الزامات تحقق دانشگاه کارآفرین را تحول اساسی در حوزه آموزش دانست و گفت: در حوزه محتوای آموزشی، محتوای برنامه‌های درسی، طراحی رشته‌ها، روش‌های تدریس و فنونی که برای آموزش به‌کار می‌گیریم نیازمند تحول هستیم. در رویکرد تحولی دانشگاه تهران در حوزه آموزش، نوع نگاه‌مان به نیازهای بازار مرتبط با هر رشته تحصیلی، حائز اهمیت است.


رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم که از آن‌ها به‌عنوان دانشگاه‌های کارآفرین یاد می‌شود، خودشان مهارت‌سازی می‌کنند و شرایط را برای اشتغال در جامعه رقم می‌زنند. برای رسیدن به این جایگاه نیازمند تحول در محتواهای آموزشی، عناوین دروس و رشته‌ها هستیم.


وی عملیاتی شدن رویکرد تحولی در حوزه آموزش را مستلزم مشارکت سازنده اعضای هیئت علمی، گروه‌های علمی، تشکل‌ها و انجمن‌های علمی دانست و گفت: برنامه مفصلی برای این تحولات در دانشگاه تهران در حال طرح‌ریزی است. درس‌آموخته‌های دوران کرونا در حوزه آموزش الکترونیکی و غیرحضوری را قطعاً با رویکرد تحولی در حوزه آموزش همراه خواهیم کرد. به‌عنوان نمونه، برای نیمسال تحصیلی آینده، از دوره‌های آموزش مجازی در قالب دوره‌های رسمی دانشگاه تهران بهره می‌بریم و اجرای روش‌های آموزش ترکیبی (حضوری و مجازی) را در دستور کار داریم.


مقیمی در پایان ابراز امیدواری کرد: در دوره بعدی جشنواره آموزش دانشگاه تهران شاهد این باشیم که بخشی تحت عنوان نوآوری‌ها و ابتکارات آموزشی به مجموعه محورهای جشنواره اضافه شود و اساتیدی که در این زمینه پیشگام هستند و یک نوآوری در فنون آموزشی در کلاس درس خود اجرا کرده یا در طراحی دروس و محتواها به منصه ظهور رسانده‌اند، مورد تقدیر قرار گیرند و تجربیات‌شان به اشتراک گذاشته شود.


انتهای پیام/۱۰۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر