صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۱۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
سیفی:

دانشگاه‌ها به تحول در مهارت‌محوری نیازمندند

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: دانشگاه‌ها اگر بخواهند خود و کشور را نجات دهند باید به سمت تحول‌آفرینی و مهارت‌محوری حرکت کنند.
کد خبر : 657455

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از یزد، عزیزالله سیفی در نشست با شهردار و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اشاره به این‌که همه دانشگاه‌های استان یزد به تحول درزمینهٔ مهارت‌محوری نیازمندند، گفت: دانشگاه‌ها اگر بخواهند خود و کشور را نجات دهند باید به سمت تحول‌آفرینی حرکت کنند.




بیشتر بخوانید:


تبدیل پژوهش مسئله‌محوری شهرداری یزد به پروژه




وی با اشاره به یکی از مواد قانونی وظایف شورای شهر (ماده ۸۰) اظهار کرد: این ماده ۲۳ بند دارد و بیشتر وظایف مربوط به شهرداری‌ها و وظایف شورای شهر را مشخص کرده است.


رئیس شورای اسلامی شهر یزد مطرح کرد: در این ماده‌قانونی تأکید دارد شوراهای شهر، شورای شهرداری نیستند، بلکه شورای همه شهر هستند، بنابراین همه مجموعه‌های شهری و امور آن باید رصد شوند به‌طور مثال دربند دوم ماده ۸۰ آمده است؛ لایحه پیشنهادهای اصلاحی درباره رفع کمبودها و نیازها و مشکلات اجتماعی فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی شهر باید باشد.


عضو شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: بر این اساس نتیجه می‌گیریم که چقدر حوزه کار گسترده است؛ و دو بخش فرهنگی و آموزشی این ماده مربوط به دانشگاه می‌شود یا دربند سوم اشار شده همکاری با مسئولان اجرایی و نهادها و سازمان‌های مملکتی که منظور همان نهادهای دولتی است نیز در این مبححث قرار می گیرد.


سیفی ادامه داد: در زمینه‌های مختلف اجتماعی فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و عمرانی بنا به درخواست دستگاه‌های متقاضی، باید شورای اسلامی شهر همکاری کند یا در یکی دیگر از بندها درباره مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی‌، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی برنامه‌ریزی کند.


وی تغییر روند عادی دانشگاه‌ها برای رسیدن به موفقیت را خواستار شد و بیان کرد: نه‌تنها دانشگاه آزاد بلکه سایر دانشگاه‌ها هم اگر صرفاً آموزش‌محور باشد به‌زودی با شکست مواجه می‌شوند.


رئیس شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: درحالی‌که جمعیت دانشجو در حال زیادشدن و شرایط کشور به سمت مدرک‌گرایی است؛ اما نیازهای کشور با این نحوه حرکتی که دانشگاه‌ها دارند پاسخگو نیست.


سیفی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: دانشگاه‌ها باید به سمت کاربردی شدن و به سمتی که علم و عمل باهم توأم باشد، حرکت کنند.


رئیس شورای اسلامی شهر یزد، با اشاره به کثرت پروژه‌های شهرداری افزود: در همه کشور شهرداری‌ها با این مشکل مواجه‌اند درحالی‌که ایده‌های علمی به سراغ ما نیامده است و ما معتقدیم باید دانشگاه‌ها به کمک ما بیایند.


سیفی اعلام نیاز از سوی شهرداری‌ها برای انجام کار پژوهشی و گره‌گشایی علمی در همه امور را خواستار شد و اضافه کرد: ما معتقدیم بخش عمده‌ای از دانشگاه آزاد باید به دنبال مشکلات شهرداری یزد باشد و برای آن‌ها هم درآمد ایجاد می‌کند.


وی بیان کرد: کسانی که امروز برای ما کار می‌کنند و یا مثلاً ایده‌ای می‌دهند به‌صورت مجانی نیست، بنابراین چرا مرکز خلاقیت شهرداری یزد مرکز خلاقیت دانشگاه آزاد به شهرداری نباشد و یا چرا مرکز پژوهش دانشگاه آزاد و شهرداری نباشد؟؛ چرا دانشگاه این مسئولیت را نپذیرد که کاری که ما می‌خواهیم با نیروهای خودمان انجام بدهیم دانشگاه با نیروهای خلاق و جوان ورود کند و یا پروژه‌های متعددی در این زمینه‌داریم و اگر دانشگاه خواسته باشد در اختیارشان قرار می‌دهیم.


سیفی گفت: ما در شهرداری یزد در موضوع زیباسازی نیاز به مواد با عمر بالا نیازمندیم، مثلاً از رنگی برای نقاشی جدول‌های خیابان استفاده کنیم که به‌جای یک یا دو سال مثلاً پنج سال عمر داشته باشد و پیشنهاد و ایده‌ای ارائه دهد که به‌جای سنگ جدول از تکنولوژی دیگری استفاده کنیم.


وی با اشاره به مصادیق دیگری در اجرای پروژه‌های شهرداری ازجمله کاشت گیاهان و گل‌هایی با عمر بالا به‌جای گل‌هایی با عمر کوتاه و هدر دادن هزینه‌های کاشت ادامه داد: دانشگاه می‌تواند در این مسئله پروژه تعریف کنند و نمونه بیاورند و ما پارک، میدان و همه امکانات را در اختیار آن‌ها می‌گذاریم و اگر جواب داد مبلغ مشخصی هم به‌عنوان حق‌الزحمه می‌دهیم.


رئیس شورای اسلامی شهر یزد، خاطرنشان کرد: واقعاً ما نیازمند حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و اجرای پروژه‌های دانش‌بنیان برای حفظ منابع هستیم.


انتهای پیام/۴۱۱۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر