صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۹ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
معاون اجتماعی کمیسیون ملی یونسکو عنوان کرد:

صلح باید در ذهن انسان‌ها ایجاد شود/ راهکارهای یونسکو برای ایجاد صلح

به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، نشست پویایی و توانمندسازی فعالان فرهنگی سیاسی در سالن دکتر حسابی این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 6574

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد رودهن در این نشست با بیان اهمیت وجود امنیت در جهان و خصوصا منطقه خاورمیانه، گفت: جهل و نا آگاهی مردم منطقه، خود برتر بینی کشورهای استعمارگر و مطامع مادی از جمله مهم‌ترین ریشه‌ها و دلایل ناامنی و جنگ هستند.


حجت الاسلام محمدابراهیم سراج افزود: امروز بارز‌ترین نماد ناامنی در منطقه، گروه تکفیری داعش است که از سوی اسرائیل آموزش و تاسیس شده است؛ سرکرده آنان طبق گفته یکی از جاسوسان آمریکا، یهودی الاصل و آموزش دیده اسرائیل است.


دکتر پوستین چی یکی از استادان دانشگاه آزاد رودهن درباره وضعیت کشورهای منطقه نیز گفت: عراق، لبنان و سوریه کشورهای نوار مهم امنیت خاورمیانه هستند؛ که دولت‌های غربی و اسرائیل سعی در ناامن کردن این کشور‌ها دارند.


وی گفت: تشکیل دولت جعلی اسرائیل در منطقه باعث تغییر در سیستم سیاسی و ساختارجدید موازنه قدرت در منطقه شد و محور عربستان، ترکیه و قطر به عنوان یک مثلث در برابر ایران قرار گرفته‌اند.


سپس دکتر مهنام، معاون اجتماعی کمیسیون ملی یونسکو به معرفی اهداف و کارکردهای سازمان جهانی یونسکو پرداخت و گفت: از آنجا که جنگ در ذهن انسان‌ها شکل می‌گیرد پس صلح هم باید در ذهن انسان‌ها ایجاد شود. راهکارهای یونسکو برای ایجاد صلح: «آموزش، ثبت امور فرهنگی و ترویج آن‌ها، حفظ محیط زیست، ارتباط بین اقوام و فرهنگ های مختلف و اهتمام به علوم انسانی و اجتماعی» است.


در پایان جلسه نیز دکتر رشاد با توجه به برخی راهکارهای ایجاد صلح و ثبات در منطقه، گفت: بدون زیر ساختهای مشترک اقتصادی نمی‌توانیم انتظار ایجاد ثبات و امنیت را در منطقه انتظار داشته باشیم.


حجت الاسلام صالحی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد رودهن گفت: نشست پویایی و توانمندسازی فعالان فرهنگی سیاسی با موضوع «امنیت خاورمیانه و مبارزه با خشونت» و با حضور دکتر شیدا مهنام معاون اجتماعی کمیسیون ملی یونسکو، حجت‌الاسلام سراج مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رودهن، حجت‌الاسلام احمدزاده معاون فرهنگی دانشگاه، استادان، کارکنان و تعدادی از دانشجویان برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر