صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۷ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
یادداشت معاون پایش و نظارت سازمان محیط زیست اصفهان برای آنا؛

جرایم علیه حیات وحش جدی است!

شعار سال ۲۰۱۵ میلادی روز جهانی حیات وحش «جرایم حیات وحش جدی است، اکنون آن را متوقف کنیم» اعلام شده است لذا تمام اعضای سازمان ملل متحد، سایر سازمان‌های بین‌المللی، تشکل‌های غیر دولتی و همه افراد جمعیت کره زمین، ملزم به گرامی داشت روز یاد شده و تعامل در راستای حفاظت از این مواهب خدادادی شده‌اند.
کد خبر : 6572

سعید یوسف‌پور، معاون پایش و نظارت سازمان محیط زیست اصفهان در یادداشتی که برای خبرگزاری آنا ارسال کرده نوشته است:


در روز بیستم دسامبر سال ۲۰۱۳ میلادی، در شصت و ششمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تصمیم گرفته شد که روز سوم مارس به عنوان روز جهانی حیات وحش نامگذاری شود که بر اساس پیشنهاد ارایه شده در شانزدهمین نشست متعاهدین کنوانسیون منع تجارت جهانی گونه‌های در معرض خطر انقراض « سایتیس» اقدام شد.


با توجه به اهمیت ویژه موضوع، آقای‌ بان کی‌مون دبیرکل محترم سازمان ملل متحد، پیامی را به مناسبت روز جهانی حیات وحش صادر کرده و خواستار آن شده است که تمامی دولت‌ها، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، جرایم حیات وحش را تهدیدی برای آینده پایدار بشر در نظر بگیرند. آقای‌ بان‌کی‌مون یادآور شده است که تجارت غیر قانونی حیات‌وحش به معضلی مهم حتی قابل مقایسه با قاچاق انسان، دارو و نفت تبدیل شده که منجر به تخریب و تجزیه اکوسیستم‌ها و مانعی اساسی برای توسعه پایدار جوامع محلی شده است.


با توجه به اهمیت حیات وحش و ذخایر ژنتیکی موجود در زیست کره، آقای جان اسکانلون مدیر اجرایی سایتیس نیز در پیام خود به مناسبت روز جهانی حیات وحش اظهار داشته است که با توجه به پیگیری‌های مستمر، روز یاد شده در تقویم سازمان ملل متحد ثبت شده و در سال جاری میلادی همه کشور‌ها، سازمان ملل متحد و شهروندان کره زمین ملزم شده‌اند که در مبارزه با جرایم علیه حیات وحش، جدی و مصمم باشند. آقای اسکانلون گفته است که اگر همه یکپارچه عمل کنند، موفق به ممانعت از جرایم علیه حیات وحش خواهیم شد.


تنوع زیستی میراثی ارزشمند است که بشر آن را از نسل‌های پیشین به امانت گرفته و لازم است به نسل‌های آتی سپرده شود؛ بنابراین با توجه به اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، لازم است همه آحاد ملت در حفاظت و حراست از انفال خدادادی و تنوع زیستی کم نظیر کشورمان کوشا باشند.


انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست
ارسال نظر