صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۴ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴

حجت‌الاسلام توکلی: امام(ره) روحیه خودباوری و استقلال را به مردم هدیه داد

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: « امام(ره) آمد و به مردم کشور عزیز ما روحیه «خودباوری»، «استقلال» و «ما می‌توانیم» را عطا کرد. »
کد خبر : 65638

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام منصور توکلی در مراسمی که به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر در واحد تهران مرکزی برگزار شد، با گرامیداشت ایام سالگرد ورود امام راحل(ره) به میهن اسلامی به اهمیت و جایگاه استقلال در پیدایش و پیروزی انقلاب اسلامی و وجود روحیه قوی و اعتماد به نفس مناسب در صحنه‌های مختلف انقلاب پرداخت و آن را یکی از رموز ماندگاری و تداوم این نظام مقدس دانست.


وی با توجه به نقشه‌ها و مکرهای مختلف استعمارگران به منظور تضعیف روحیه انقلابیون و مردم کشورهایی که انقلاب و نهضت‌هایی را برپا کردند به توضیح و تبیین یکی از این نقشه‌ها پرداخت و تصریح کرد: «آفریقا در طول تاریخ، مظلومیت‌های زیادی کشیده و مورد بی‌رحمانه‌ترین طوفان‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قرار گرفته است. یکی از اقدامات استعمارگران به‌منظور تضعیف روحیه مردم این قاره و از دست دادن اعتماد به نفس و خودباوری آنان، انجام کارهای به ظاهر علمی و پژوهشی در این قاره بود.»


توکلی ادامه داد: «در یکی از این پژوهشهای ظاهری، فردی بنام « پرل» ادعا کرد که پس از بررسی‌ها و پژوهش‌های انجام شده، این نتیجه بدست آمده است که مردم قاره آفریقا از توان فکری واستعداد لازم برخوردار نبوده و بیش از حد خشونت طلبند. با قدری تامل در این کلام درمی‌یابیم که براساس بررسی‌های وی «مردم آفریقا نه لایق آنند که امور سیاسی و اجتماعی و اقتصادی خود را سرپرستی کنند و نه امید آن وجود دارد که از نابسامانی‌های آن کاسته شود».


معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تاکید کرد: «استعمارگران به دروغ و با زیرکی تمام هویت، استقلال و خودباوری مردم آفریقا را نشانه گرفتند. »


توکلی با توجه به فرخنده روز 12 بهمن ماه سال 57 و ورود امام (ره) به میهن اسلامی افزود: «اما امام (ره) آمد و به مردم کشور عزیز ما روحیه «خودباوری»، «استقلال» و «ما میتوانیم» را عطا کرد و نتیجه آن پیروزی در انقلاب اسلامی، مقاومت و پایداری در 8 سال دفاع مقدس، پیشرفت‌های چشمگیر علمی در عرصه انرزی هسته‌ای، نانو، سلول‌های بنیادی و... و از همه بالاتر استقلال و آزادی در سایه معارف بلند اسلامی بود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر