صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴

سرقت‌های سریالی از خانه‌های قدیمی

راز شناسایی سارق خانه های ویلایی، با شناسایی اثر انگشت به جا مانده از متهم، برملا شد. عامل این سرقت ها که سارق سابقه‌داری بود، چند روز قبل از شناسایی توسط پلیس دستگیر شده بود.
کد خبر : 65611

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، چندی پیش مرد میانسالی به پلیس مراجعه کرد و از سرقت خانه اش خبر داد. طبق اظهارات مرد میانسال زمانی که او و همسرش به مهمانی رفته بودند سارقی وارد خانه ویلایی‌شان شده و از آن سرقت کرده بود. با اعلام این خبر اکیپی ویژه از ماموران مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان یزد، وارد عمل شدند. درحالی که کارآگاهان تحقیقات برای دستگیری عامل یا عاملان این سرقت را آغاز کرده بودند، مرد دیگری به پلیس مراجعه کرد و از سرقت خانه قدیمی و ویلایی‌اش خبر داد.


باتوجه به آنکه سرقت‌ها در نیمه شب، محله قدیمی و زمانی که مالباخته در خانه حضور نداشت صورت گرفته بود، این احتمال مطرح شد که سرقت‌‌ها توسط یک نفر صورت می‌گیرد. در ادامه تحقیقات سرقت‌های مشابه دیگری به پلیس گزارش شد و این احتمال، قوت گرفت. در بررسی صحنه سرقت‌ها، کارآگاهان موفق شدند اثر انگشتی به‌دست آورند. از آنجایی که این احتمال می رفت، عامل این سرقت ها متهم سابقه‌داری باشد اثر انگشت متهم با اثر انگشت موجود در سیستم پلیس درخصوص مجرمان سابقه دارمقایسه شد و هویت اصلی متهم 35 ساله این پرونده بدست آمد.


سیروس متهم سابقه‌داری بود که چندین بار به اتهام سرقت بازداشت شده بود و تحقیقات نشان می‌داد چند روز قبل به اتهام سرقت مغازه‌ای بازداشت و در زندان به سر می‌برد. بدین ترتیب به دستور قضات پرونده، متهم در اختیار کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان یزد قرار گرفت و به سرقت از 13 خانه قدیمی و ویلایی در سطح شهر یزد اعتراف کرد. او در رابطه با سرقت‌هایش گفت: در کوچه ها پرسه می زدم و خانه هایی را انتخاب می‌کردم که قدیمی باشند. خانه‌های قدیمی به خاطر اینکه دیوارهایشان کوتاه است راحت‌تر می‌توان سرقت کرد. بعد از اینکه مطمئن می‌شدم صاحبخانه، نیست وارد شده و اموال با ارزش را سرقت می‌کردم.


به‌دنبال اعتراف متهم جوان، او با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد. سرهنگ علیرضا خالقی، رئیس پلیس آگاهی استان یزد در این رابطه می‌گوید: متهم جوان حدود 400 میلیون تومان اموال با ارزش را به سرقت برده است. 13 شاکی این پرونده شناسایی شده اند و تحقیقات برای شناسایی جرایم احتمالی متهم ادامه دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: سرقت متهم
ارسال نظر