صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۲ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
امیرعبداللهیان:

نشست نمایندگان ویژه و سفرای کشورهای اسلامی در پاسخ به هتک حرمت مسجدالاقصی در جده عربستان برگزار می‌شود

وزیر امور خارجه گفت: در پاسخ به هتک حرمت مسجدالاقصی، نشست نمایندگان ویژه و سفرای کشورهای اسلامی هفته آینده در جده عربستان برگزار می‌شود.
کد خبر : 655701

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران گفت: ما اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجدالاقصی را قویاً محکوم می‌کنیم. ما برای مقابله با این موضوع در سه هفته گذشته اقدامات دیپلماتیک خیلی فشرده‌ای انجام دادیم.


وی افزود: از دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی در هماهنگی با برخی از وزرای خارجه کشورهای اسلامی خواستیم نشست اضطراری برگزار شود. در هفته آینده این نشست در سطح نمایندگان ویژه و سفرای کشورهای اسلامی در جده در دبیرخانه کنفرانس اسلامی برگزار می‌شود.


وزیر امور خارجه کشورمان عنوان کرد: خوشبختانه دیپلمات‌های ما هم حدود سه ماه است در جده عربستان سعودی نزد OIC مستقر هستند. جمهوری اسلامی هم حضور فعالی خواهد داشت و امیدوار هستم بتوانیم این نشست را در سطح وزرای خارجه برگزار کنیم.


امیرعبداللهیان تصریح کرد: در رایزنی با وزرای خارجه کشورهای اسلامی و غیر اسلامی مدافع فلسطین هم آنها را نسبت به این موضوع حساس کردیم و امیدوارم اقدام جدی ولو پس از ماه مبارک رمضان در این رابطه انجام شود.


وی افزود: نکته مهم اینجاست که امروز واقعاً مقاومت در بهترین شرایط خودش در منطقه، لبنان و فلسطین قرار دارد و رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضعیت خودش است. صهیونیست‌ها به دنبال این بودند ایده و خواب آشفته از نیل تا فرات را محقق کنند که عملاً مقاومت اجازه نداد.


وزیر امور خارجه کشورمان گفت: از شهدای بزرگ مقاومت فلسطین، لبنانی، اسلامی و به‌ویژه اینجا جا دارد یادی کنم از سردار حاج قاسم سلیمانی عزیز، شهید بزرگ قدس و شهید بزرگ مبارزه با تروریست. ان‌شاءالله همه ما در قدس نماز خواهیم خواند.


انتهای پیام/۴۰۳۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر