صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۷ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با آنا:

مدرسه عالی مهارتی برنامه‌نویسی در همدان آغاز به کار کرد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان اعلام کرد که با اخذ مجوز از معاونت آموزش‌های مهارتی و کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی، مدرسه عالی مهارتی برنامه‌نویسی در همدان فعالیت خود را آغاز کرد.
کد خبر : 654259

منصور اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در همدان از آغاز فعالیت‌های مدرسه عالی مهارتی برنامه‌نویسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان خبر داد و گفت: رسالت اصلی این مدرسه بسط و توسعه کارآفرینی، مهارت‌افزایی و اشتغال در میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است.




بیشتر بخوانید:


راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی، حرکتی در تضاد با پدیده مدرک‌گرایی




وی افزود: پس از تأیید درخواست تأسیس مدرسه عالی مهارتی برنامه‌نویسی واحد همدان در بیست و یکمین نشست شورای تخصصی مدارس عالی مهارتی و تصویب معاونت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارتی و کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی، این مدرسه فعالیت خود را در سه محور اصلی آغاز کرد.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان اضافه کرد: این دوره‌ها کاملاً عملی و پروژه‌محور بوده و به صورت فعالیت تیمی طراحی می‌شوند.


اسماعیل‌پور با بیان اینکه دوره‌های آموزشی مذکور براساس خلّاقیت و نوآوری طراحی می‌شوند، ادامه داد: فعالیت‌های کاربنیان براساس تولید نرم‌افزارهای کاربردی و با مشارکت مهارت‌آموزان طراحی می‌شود.


وی بیان کرد: مدرسه عالی مهارت در دو بخش برنامه‌نویسی و رباتیک و به‌صورت پروژه‌محور فعالیت می‌کند، به اینصورت که در وهله نخست دانشگاه پروژه‌ها را از صاحبان صنایع و مشاغل دریافت کرده و سپس با استفاده از ظرفیت دانشجویی و دانش‌آموزان مدارس سما، پروژه‌ها را پیش می‌برد.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان تأکید کرد: از این طریق مهارت‌آموزان دانشجو و دانش‌آموز علاوه بر اینکه به نحو عملی آموزش‌های لازم را فرامی‌گیرند، در بازار کسب و کار نیز ورود پیدا کرده‌اند.


اسماعیل‌پور متذکر شد: دوره‌های رباتیک از سه حوزه تخصصی مکانیک، برق و الکترونیک و کامپیوتر بهره می‌برند.


وی یادآور شد: در دوره‌های رباتیک ابتدا سازه‌ها آماده طراحی شده و سپس قطعات الکترونیک ساخته و پرداخته و در نهایت برنامه‌نویسی لازم انجام می‌شود و از این طریق علاوه بر پیشروی پروژه، دانشجویان و دانش‌آموزان مستعد شناسایی شده و برای اعزام به مسابقات و جشنواره‌های رباتیک پرورش می‌یابند.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، مدت زمان این دوره‌ها را از ۳ تا ۸ ترم متغیر معرفی و تشریح کرد: دوره‌های دانشجویی و دانش‌آموزی از یکدیگر متمایز هستند و زبان آموزش دانش‌آموزان بسیار ساده و روان است، البته بسته به دشواری یا سهولت پروژه‌ها، طول زمانی آغاز تا اتمام هر دوره نیز از ۳ تا ۸ ترم متغیر است.


اسماعیل‌پور با قدردانی از همکاری همه‌جانبه معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی همدان خاطرنشان کرد: دانشجویان و دانش‌آموزان علاقه‌مند برای ثبت نام در دوره‌های برنامه مدرسه عالی مهارتی برنامه‌نویسی دانشگاه آزاد اسلامی همدان می‌توانند به معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه واقع در خیابان شهید نواب صفوی یا معاونت پژوهش و فناوری واقع در دانشگاه آزاد اسلامی همدان مراجعه کنند.


انتهای پیام/۴۰۷۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر