صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
در گفت و گو با آنا

فرزانه فصیحی : از فدراسیون دوومیدانی انتظار حمایت دارم/سه ثانیه تا جهانی شدن فاصله دارم

رکوردار دوی 60 متر گفت: مسابقات جهانی دوومیدانی اسفندماه امسال برگزار می‌شود و در صورت کسب ورودی این مسابقات، نخستین دختر ایرانی خواهم بود که به مسابقات جهانی پا گذاشته است.
کد خبر : 65400

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا،‌ فرزانه فصیحی دونده سرعت در دو 60 متر، در مسابقات‌ دوومیدانی داخل سالن با ثبت زمان 7:35‌ ثانیه، رکورد‌ ایران را که از سال 92 در اختیار مریم طوسی بود، شکست. رکورد طوسی در این ماده 7:43 ثانیه بود و حالا فرزانه فصیحی با شکستن این رکورد دختر باد ایران نامیده می‌شود.


فرزانه فصیحی در گفت‌و‌گو با‌خبرنگار ورزشی آنا در مورد شکسته شدن رکورد دو 60 متر و مسابقات داخل سالن گفت: «‌خدا را شکر کیفیت مسابقات داخل سالن بسیار خوب بود و ورزشکاران باانگیزه بیشتری در این رقابت ها حضور پیدا کردند و من هم توانستم در دو 60 متر رکورد 7:35 ثانیه را به دست بیاورم .»


وی افزود:‌ «اصلی‌ترین رقیب من در مسابقات‌داخل سالن مریم طوسی بود اما من بر روی فرد خاصی تمرکز نکرده‌ام و همه ورزشکاران را رقیب خود می‌دانم. اکنون مسابقات جهانی را پیش رو داریم و من تنها سه صدم ثانیه با جهانی شدن فاصله دارم.‌‌ مسابقات جهانی دوومیدانی اسفندماه امسال برگزار می‌شود که در صورت کسب ورودی این مسابقات، نخستین دختر ایرانی خواهم بود که به مسابقات جهانی پا گذاشته است.»


بانوی دونده دو 60 متر‌ بیان کرد:« من بدون هیچ حمایتی این موفقیت را به دست آوردم و کسی باور نمی‌کرد که بتوانم روزی رکورددار دوی سرعت در ایران شوم. به طور حتم، باکسب این موفقیت انتظارات از من بالا رفته است اما من هم از فدراسیون دوومیدانی توقع دارم که شرایط و امکانات را برای من فراهم کند تا در مسیر موفقیت بیشتری قرار بگیرم.»


فصیحی‌ادامه‌داد: «جدی‌ترین مشکل من این‌ است که اصفهان سالن سرپوشیده ندارد و من برای تمریناتم دچار مشکل هستم. از طرف دیگر، من جزو دوندگانی بودم که همه مخارج را از جیب خودم می دادم و هیچ حمایتی از طرف جایی نشدم البته اردویی چندوقت پیش در کیش برگزار شد که من هم جزو دوندگانی بودم که به این اردو دعوت شدم اما با نظر مربی‌ام به این اردو نرفتم و تمرینات را در اصفهان دنبال کردم که خوشبختانه جواب هم داد.»


وی در پایان تاکید کرد: «اگر به بانوان ورزشکار اهمیت بیشتری داده شود، به طور حتم، نتایجی که کسب خواهند کرد چراکه دست‌کمی از آقایان نخواهد داشت.»


انتهای پیام/

ارسال نظر