صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۴ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
در گفت‌وگو با آنا

مصطفی هاشمی‌طبا: برای تعیین سرپرست فدراسیون فوتبال، باید طبق اساسنامه عمل کرد/ شیخ سلمان عامل‌کشورهای عربی است

رییس اسبق سازمان تربیت بدنی گفت: اگر در اساسنامه فدراسیون فوتبال در مورد سرپرستی، قانونی وجود ندارد، مجمع فدراسیون باید تشکیل جلسه فوق‌العاده دهد و در این مورد تصمیم‌گیری کند.
کد خبر : 64976

مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد اختلاف نظر فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش درباره انتخاب سرپرست این فدراسیون تا زمان انتخاب رییس بعدی این فدراسیون اظهار داشت: «این مساله بسیار ساده است و راه‌حل‌های زیادی برای رسیدگی به این مساله وجود دارد، اما بعضی از افراد حل مساله را سخت و پیچیده کردند. همه فدراسیون‌های ورزشی به عنوان یک موسسه غیر دولتی دارای اساسنامه هستند که به تایید هیات دولت هم رسیده است و باید طبق آن عمل کرد.»


وی ادامه داد: «در مورد انتخاب سرپرست برای فدراسیون فوتبال هم، باید به اساسنامه این فدراسیون رجوع کرد و هر چه در اساسنامه ذکر شد، باید طبق آن عمل کرد. اگر در اساسنامه فدراسیون در این مورد قانونی وجود ندارد، مجمع فدراسیون باید تشکیل جلسه فوق‌العاده دهد و در این مورد تصمیم‌گیری کند.»


هاشمی‌طبا در رابطه با اختلافات سیاسی میان ایران و عربستان که منجر به تصمیمات مسوولان ورزشی این کشور در قبال تیم‌های ایرانی برای مسابقات جام باشگاه های آسیا شد، بیان کرد: «این مساله یک موضوع کاملا سیاسی است که عربستانی‌ها آن را به ورزش ربط دادند و با توجه به اینکه شیخ سلمان هم یک فرد عرب و عامل خود کشورهای عربی است، می‌خواهند فشار زیادی به ما وارد کنند. مسوولان فدراسیون فوتبال باید همه اقدامات لازم را برای دفاع از حق فوتبال ایران انجام دهند و در مواقع ضروری به فیفا شکایت کنند.»


رییس اسبق سازمان تربیت بدنی در مورد تصمیم مدیران سازمان لیگ برای کناره گیری تیم‌های ایرانی از جام باشگاه‌های آسیا گفت: «تصمیم مسوولان سازمان لیگ در خصوص کناره‌گیری تیم‌های ایرانی از جام باشگاه‌های آسیا، درست نیست و نباید مقابل کشورهای عربی به خصوص عربستان جا بزنیم. ما باید با تمام قوا در مقابل زورگویی‌های این کشور مقابله کنیم. اگر نظر AFC بازی در کشور ثالث بود، باید این تصمیم را بپذیریم تا در زمین مسابقه جواب محکمی به عربستانی‌ها دهیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر