صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۲ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با آنا:

وزیر صمت آگاهی دقیقی نسبت به صنعت خودرو ندارد

کارشناس صنعت خودرو گفت:وزیر صمت آگاهی دقیقی نسبت به صنعت خودرو ندارد و در ابتدای فعالیت خود برای جلب اعتماد نمایندگان مجلس اقدام به دادن شعارهای غیرواقعی کرد.
کد خبر : 648331

سید علی حسینی/ به گزارش خبرنگار حوزه کشاورزی، صنعت تعاون گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، وزیر صمت در ادامه شعار خود در صنعت خودرو وعده داد قیمت خودرو در سال آینده بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت. عدم اجرای عمده برنامه‌های وزارت صمت در صنعت خودرو اجرای این وعده جدید را نیز در هاله ابهام قرار داده است.


در شرایطی که خودروسازان به دلیل کاهش میزان تولید با افزایش هزینه مواجه هستند و از طرفی با بالا رفتن دستمزد کارگران و از سوی دیگر تورم فزاینده کاهش قیمت خودرو را امری دشوار می‌کند.


تعدیل نیرو توسط خودروسازان گام اول کاهش قیمت خودرو


امرالله امینی کارشناس حوزه خودرو در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا با اشاره به سخنان وزیر صنعت در خصوص کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودرو در سال آینده اظهار کرد: خودروسازان توانایی کاهش قیمت خودرو را دارند اما این طرح نیاز به تغییر و تحولات در صنعت خودرو دارد. در نخستین گام باید بهره‌وری افزایش یابد،‌ بالا بردن بهره‌وری نیز مشکل است زیرا خودروسازان با سفارش‌های برخی از افراد اقدام به جذب نیرو کردند و توجهی نسبت به تخصص و نیاز واحد صنعتی خود نداشته‌اند. این تصمیم منجر به افزایش هزینه تولیدشده است.


وی افزود: یکی از راه‌های کاهش قیمت خودرو مدیریت هزینه‌های مؤثر بر تولید است. این هزینه زمانی کم خواهد شد که تیراژ خودرو افزایش یابد اما طی ماه‌های اخیر میزان تولید به‌شدت کاهش‌یافته است.


به گفته کارشناس  صنعت خودرو؛ افزایش دستمزد کارگران به صنعت خودرو نیز فشار مضاعف وارد می‌کند و سبب بالا رفتن قیمت نهایی می‌شود آن‌هم در شرایطی که خودروسازان میزان تولید خود را به‌شدت کاهش داده‌اند و این موضوع هزینه سربار را به این صنعت تحمیل می‌کند.




بیشتر بخوانید:


سال آینده قیمت خودرو کاهش می‌یابد




امینی بیان کرد: در ماه‌های گذشته یکی از خودروسازان اعلام کرده به ازای فروش یک محصول خود بیش از ۳۰ میلیون تومان زیان می‌دهد، حال این سؤال مطرح می‌شود که چگونه می‌تواند با ۳۰ میلیون زیان در فروش هزینه تولید را بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داد.


کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه راندمان بهره‌وری در صنعت خودرو پایین است، اظهار کرد: صنعت خودرو نیازمند تحول جدی است و به دلیل کاهش بهره‌وری نسبت به هزینه‌ها قیمت خودرو افزایش پیدا کرده است خودروسازان باید در ترکیب هیئت‌مدیره خود تغییراتی ایجاد کنند متأسفانه صنعت خودرو به دلیل سیاسی بازی به محلی برای استخدام افراد سفارشی تبدیل‌ شده است.


وی افزود: خودروسازان باید ارزیابی دقیقی از وضعیت نیروی انسانی ارائه دهند و نسبت به تعدیل آن دسته از افرادی که در جریان تولید نقش چندانی ندارد اقدام کند حتی اگر نسبت به این موضوع اطلاع نداشته باشند باید با الگوبرداری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی این طرح را اجرا کنند، در سال‌های گذشته یک شرکت خودروساز کره‌جنوبی از صنعت خودرو ایران بازدید کرد و در جریان این بازدید اعلام کرده بوده که با ظرفیت نیروی انسانی خودروسازان می‌توان دو برابر میزان فعلی تولید کرد.


امینی عنوان کرد: وزیر صمت آگاهی دقیقی نسبت به صنعت خودرو ندارد و در ابتدای فعالیت خود برای جلب اعتماد نمایندگان مجلس اقدام به دادن شعارهای غیرواقعی کرد اما با افزایش شناخت بر صنعت خودرو دیدگاه‌های او نیز تعدیل شد.


این کارشناس حوزه خودرو گفت: همین شعارهای دور از واقعیت و عدم اجرای وعده‌های وزیر صمت باعث شده که پرونده استیضاح فاطمی امین در مجلس شورای اسلامی موردبررسی قرار گیرد.


انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر