صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۸ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

عربستان 9 آمریکایی را به اتهام تروریسم بازداشت کرد

در حالی که یک روزنامه سعودی از بازداشت نه تبعه آمریکا به دلیل اتهامات تروریستی توسط دولت سعودی خبر داده است، مقامات آمریکایی می‌گویند نمی‌توانند تایید کنند که در بین مظنون‌های بازداشت شده در عربستان در طی روزهای اخیر، اتباع آمریکایی حضور دارند.
کد خبر : 64738

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، مقامات آمریکایی روز یکشنبه گفتند، اعتقاد ندارند که آن‌گونه که یک روزنامه سعودی گزارش داده، در بین 33 مظنون بازداشت شده در عربستان در هفته گذشته که به اتهامات تروریستی بازداشت شده‌اند، نه شهروند آمریکایی حضور داشته باشند.


روزنامه انگلیسی زبان سعودی گازت، روز یکشنبه به نقل از یک منبع ناشناس گزارش داد که چهار آمریکایی در بین بازداشت‌شدگان دوشنبه گذشته حضور داشته‌اند و پنج آمریکایی دیگر نیز در روزهای بعد بازداشت شده‌اند. بر اساس این گزارش، مقامات عربستان همچنین 14 سعودی، سه یمنی، دو سوری، یک اندونزیایی، یک فیلیپینی، یک اماراتی، یک فلسطینی و یک شهروند قزاقستان را بازداشت کرده است.


شش مقام آمریکایی در گفت‌و‌گو با رویترز گفتند، دولت آمریکا نمی‌تواند تایید کند که هیچ شهروند امریکایی در بین این 33 مظنون بازداشت حضور داشته است.


اما دو مقام آگاه گفتند مقامات آمریکایی همچنان در حال کنترل اسامی بر اساس پایگاه‌های داده‌ای خود هستند. یکی از این مقامات گفت: مسئولان سعودی در حال تحقیق درباره تابعیت افراد بازداشت شده هستند.


هیچ یک از مقامات آمریکایی مجاز به اظهارنظر علنی در این باره نیستند و سفارت آمریکا در عربستان نیز به درخواست اظهارنظر در این خصوص پاسخی نداده است.


عربستان سعودی در سال 2014 گروه داعش را یک سازمان تروریستی اعلام و صدها تن از حامیان این گروه را بازداشت کرد. این گروه که بخش‌هایی از عراق و سوریه را در کنترل خود دارد، حملاتی جدی را در داخل خاک عربستان انجام داده است.


روز جمعه در جریان حمله به یک مسجد شیعیان در منطقه الاحسای عربستان چهار تن کشته و 18 تن دیگر مجروح شدند. این جدیدترین حمله از مجموعه حملات انجام شده از سوی افراط گرایان سنی در خاک عربستان بوده که در طی سال گذشته بیش از 50 کشته بر جای گذاشته است.


یک سایت اینترنتی وابسته به وزارت کشور عربستان نام چهار شهروند آمریکایی را در فهرست افراد بازداشت‌شده در روز 25 ژانویه (5 بهمن) قرار داده و گفته است که چهار نفر دیگر در طی سه ماه گذشته بازداشت شده‌اند.


سخنگوی وزارت کشور عربستان، خبرنگار رویترز را به این سایت ارجاع داده و اظهارنظر دیگری در این خصوص نکرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر