صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی

شیرینی‌های بدون قند؛ محصولی پرطرفدار از شرکت دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان

شرکت دانش‌بنیان سلامت گستران آرایان (سهامی خاص) به شماره ثبت 38719 و شناسه ملی 10260563357 و به نشانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری به ثبت رسیده و از 88/8/19 با هدف گسترش محصولات غذایی و قنادی سالم فعالیت خود را آغاز است.
کد خبر : 64450

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، این شرکت که در رشته صنایع غذایی، صنعت شیرینی، گزسازی و گیاهان دارویی فعالیت می‌کند، پاییز 1391 موفق به عضویت در مرکز رشد فنآوری گیاهان دارویی و عضویت در انجمن علمی گیاهان دارویی شده است.


این شرکت که در سال 1388 از سوی چهار نفر از دانشجویان مقطع کاردانی راه‌اندازی شده اکنون مفتخر به ثبت اختراع چندین محصول ویژه است و در قالب اسپیناف‌های دانشجویی با شرکت‌های بزرگتر در زمینه تولید محصولاتی با ثبت اختراع مشترک بین اعضا و شرکت‌ها، همکاری و اقدام به تولید محصولاتی از جمله گز، لوز و سوهان بدون قند وی‍‍ژه افراد دیابتی داشته است.



شرکت دانش‌بنیان «سلامت گستران آرایان» پس از گذشت شش سال از زمان تشکیل تاکنون موفق به عضویت فعال در انجمن علمی گیاهان دارویی، عضویت در باشگاه پژوهشگران جوان و عضویت در مرکز رشد و فن‌آوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) شده است.


اکنون اعضای این شرکت از نظر جایگاه تحصیلی در مقاطع بالاتری نسبت به زمان راه‌اندازی قرار گرفته‌اند و از جمله موفقیت‌های آن، راه‌اندازی نخستین فروشگاه اینترنتی و اخذ نماد اعتماد الکترونیک در زمینه تولید شیرینی‌جات و اخذ مجوز دانش‌بنیانی از ستاد توسعه گیاهان دارویی ریاست جمهوری و شرکت مستمر در جشنواره علم تا عمل و جشنواره گیاهان دارویی ریاست جمهوری و ...است.



واحد فناوری سلامت گستران از شرکت‌های دارای ایده دانش‌بنیان، مستقر در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) است و در زمینه تولید و تحقیق درباره محصولات غذایی سالم و شیرینی‌جات پری بیوتیک و پروتئینه و شیرینی‌جات بدون قند با گیاه استویا و شیرینی‌های غنی‌شده با سایر گیاهان دارویی و شیرینی‌های حاوی جلبک دریایی اسپیرولینا و ... که برای بیماران دیابتی و بیماران سیلیاکی و سایر افراد دارای رژیم‌های غذایی خاص و سالم قابل مصرف است، فعالیت دارد.


شرکت دانش‌بنیان سلامت گستران آرایان دارای ثبت اختراع در زمینه شیرینی جات بدون شکر غنی‌شده با گیاهان دارویی است و در چندین جشنواره از جمله جشنواره علم تا عمل ریاست جمهوری و جشنواره نوآوران، مبتکران و مختران شرکت کرده و حائز رتبه برای تولید شیرینی‌های بدون شکر گیاهی و برنده مدال طلا از کشور کرواسی شده است.



این شرکت محصولاتی را تحت نظر انجمن علمی گیاهان دارویی و مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی طراحی و تولید کرده و موفق به اخذ موافقت اولیه از جهاد کشاورزی و اداره صنعت، معدن، تجارت شده و در حال تکمیل مجوزهای تولید صنعتی است.


با توجه به آمار روزافزون امراض و دیابت در سطح استان و کشور و وجود سوء تغذیه، لزوم توجه به این طرح و سالم‌سازی مواد غذایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


میزان اشتغال‌زایی این شرکت در مرحله اول به طور مستقیم 6 نفر و از 10 تا 15 نفر اشتغال جنبی و غیرمستقیم ایجاد کرده است.


برخی از انواع محصولات تولیدی این شرکت «شیرینی اسپروتویا(شیرینی پروتئینه بدون قند)»، «شیرینی لوز بدون قند غنی شده با گیاهان دارویی»، «شیرینی سوهان بدون شکر» و «گز بدون شکر پروتئینه شده» است.



انتهای پیام/

ارسال نظر