صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۹ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۰

سامانه سوت زنی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی سامانه سوت زنی خبر داد و افزود: مردم می توانند از طریق سامانه سوت زنی ذیل این وزارتخانه  گزارش تخلفات و فساد دستگاه های اجرایی را اعلام کنند تا مسئولان این موضوعات را پیگیری کنند.
کد خبر : 644174

به گزارش خبرنگار کشاورزی،صنعت تعاون گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت کار اظهار کرد: دولت مردمی اولین دولت گام دوم انقلاب اسلامی است، بخشی از این مولفه در گام اول محقق شده و بخشی دیگر از مولفه‌های جدید است که می‌توان به مردمی بودن اشاره کرد که به همین دلیل نام این وزارتخانه را وزارت مردم گذاشتیم.


وی افزود: در ۶ ماهه از شروع دولت سیزدهم، ۲۰۰ اقدام جدی از سوی وزارت تعاون و کار صورت گرفته است که می‌توان به ایجاد بستر برای یک و میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی، ۱۹۰ الگوی شغلی، شناسایی ۴۰۰ هزار کارآفرین اشاره کرد.


عبدالملکی بیان کرد: در دولت سیزدهم حدود ۴۰ مجوز کسب و کار صادر شد در حالی این رقم در دولت سیزدهم به ۴۸۰۰ مجوز رسید.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: برای ۵۰۰ شغل کم سرمایه نمایشگاه برگزار شد تا مردم با این مشاغل آشنا شوند،از سوی دیگر با کاهش زمان صدور مجوز برای مشاغل خانگی در ۷ روز ۱۲۱۰ درخواست ثبت و صادر شد.


به گفته وی؛پیش نویس لایحه حمایت از سالمندان تهیه شده است که پس از تایید دولت به مجلس تحویل داده خواهد شد.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ۴ هزار زوج برای بیمه ناباروری ثبت نام کردند همچنین بیمه برای دانشجویان و زنان شاغل به علاوه غرامت برای ایام بارداری صادر شده است.


عبدالملکی با اشاره به اقدامات حمایتی از معلولان بیان کرد: ۱۴۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌هایی که دو معلول دارند، ساخته شد و ۸ هزار تبلت به دانش آموزان محروم تحت پوشش بهزیستی و کاشت حلزون برای ۵۲۵ کودک ناشنوا انجام شد.


وی از راه اندازی سامانه سوت زنی خبر داد و افزود: مردم می توانند از طریق سامانه سوت زنی ذیل این وزارتخانه  گزارش تخلفات و فساد دستگاه های اجرایی را اعلام کنند تا مسئولان این موضوعات را پیگیری کنند.


وی از برقرار شدن یارانه بیمه کارفرمای کارگاه‌های زیر ۵ نفر که در سال ۹۹ قطع شده بود برای حمایت از کارگاه‌های کوچک خبر داد و گفت:  خط اعتباری ۲۰۰ میلیارد تومانی در بانک توسعه تعاون برای حمایت از تعاونی‌ها در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر