صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۵ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
رئیس پلیس راه مازندران در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

قول سازمان راهداری برای نصب دوربین‌های جدید در محورهای مازندران/ دوربین‌های ثبت تخلف چه تاثیری بر کاهش حوادث رانندگی دارند؟

یدالله جهان‌تاب گفت: در محور هراز از نظر دوربین‌های ترافیکی و ثبت سرعت مشکلی نداریم اما در محور سوادکوه و کندوان مشکلاتی در زمینه دوربین‌های ثبت سرعت و کنترل ترافیک وجود دارد.
کد خبر : 642596

سرهنگ یدالله جهان‌تاب، رئیس پلیس راه استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه انتظامی گروه جامعه خبرگزاری آنا، درباره وضعیت ترافیکی محورهای شمالی کشور با توجه به نامساعد بودن وضعیت جوی اظهار کرد: در حال حاضر در محورهای شمالی کشور مشکل خاصی وجود ندارد و عوامل راهداری و پلیس راه در محور حضور دارند.


رئیس پلیس راه استان مازندران در پاسخ به این سوال که چه مشکلاتی در زمینه نصب دوربین‌های ترافیکی در محورهای شمالی وجود دارد و اینکه آیا سازمان راهداری در زمینه نصب دوربین و رفع مشکلات فنی دوربین‌ها اقدامات تأثیرگذاری انجام داده است یا خیر؟ افزود: در محور هراز از نظر دوربین‌های ترافیکی و ثبت سرعت مشکلی نداریم و در محور سوادکوه و کندوان مشکلاتی در زمینه دوربین‌های ثبت سرعت و کنترل ترافیک وجود دارد که در این زمینه راهداری قول مساعد داده تا نسبت به نصب این دوربین‌ها قبل از نوروز ۱۴۰۱ اقدام شود.


وی درباره تاثیر دوربین‌های ترافیکی نصب‌شده در محورهای استان مازندران در کاهش حوادث و تخلفات رانندگی گفت: دوربین‌های ترافیکی در تصادفات، مدیریت ترافیک و مدیریت سرعت نقش مهمی دارند و این کار علاوه بر اینکه موجب عدم تخلف رانندگان وسایل نقلیه می‌شود، در نتیجه کاهش تصادفات و حوادث رانندگی را در پی دارد.




بیشتر بخوانید:


ایمن‌سازی بزرگراه بسیج توسط پلیس راهور / برنامه‌های پلیس برای ایمن‌سازی معابر شهر تهران


دستگیری ۶۰۱ متهم در طرح رعد/ گشت‌های ۱۱۰ دوبرابر افزایش یافت


مراقب سامانه جعلی ثبت نام واکسیناسیون باشید




گفتنی است؛ استان مازندران یکی از استان‌هایی است که از لحاظ تردد وسایل نقلیه آمار بالایی دارد و به همین جهت موضوع بالا بردن ضریب ایمنی محورها از آن دست موضوعاتی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. یکی از مصادیق بالا بردن ضریب ایمنی، نصب دوربین‌های بین شهری است که به گفته رئیس پلیس راه مازندران در برخی محورها مشکلاتی وجود دارد و قرار است تا قبل از نوروز این نواقص و مشکلات برطرف شود.


با بالا رفتن ایمنی جاده‌ها و هوشمندسازی، می‌توانیم کاهش تصادفات را در جاده‌های کشور شاهد باشیم و مطابق آمار از ۲۰ اسفند ۹۹ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ بیش از ۴۴ میلیون تردد در محورهای استان مازندران صورت گرفته و این آمار نشان از لزوم نصب دوربین در این محور و رفع سایر مشکلات مانند نقاط حادثه‌خیز دارد.


انتهای پیام/۴۱۷۲/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر