مدیرعامل اتحادیه تعاونیهای مصرف محلی: حذف قیمت از روی کالا نشان از ضعف سازمان حمایت دارد
ابراهیم طلایی در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه آیا سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نمیتواند بر درج قیمت صحیح از سوی کارخانه بر روی کالا نظارت کند؟ افزود: این سازمان نباید قیمت کالاها را بر اساس اعلام کارخانه تولیدی درج کند بلکه باید آنالیز قیمت تمامشده کالا را لحاظ میکرد.
وی تصریح کرد: متاسفانه سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان به جای ایفای نقش نظارتی خود، طرحهای آزمایشی را به اجرا میگذارد.
طلایی ادامه داد: تا کنون اگر قیمت تمامشده کالایی بر روی آن درج نمیشد، سازمان تعزیرات حکومتی آن تولیدکننده یا فروشنده را جریمه میکرد اما اکنون سیاست تغییر کرده است و این امر قابل قبول نیست.
مدیرعامل اتحادیه تعاونیهای مصرف محلی اضافه کرد: یقینا خروجی حذف قیمت تمامشده از روی کالای ایرانی، باز شدن میدان برای ورود کالاهای خارجی به بازار خواهد بود.
بر اساس ماده 5 از فصل دوم قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان مصوب سال 88 مجلس شورای اسلامی، عرضهکنندگان کالا و خدمات مکلف شدند که با الصاق برچسب روی کالا یا نصب تابلو در محل کسب یا حرفه خود، قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت را به طور روشن، مکتوب و قابل رویت برای همه اعلام کنند. این در حالی است که مقرر شده تا قیمت مصرفکننده برخی کالاهای غیراساسی مانند تنقلات از روی آنها حذف شود.
انتهای پیام/