صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۲ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴
رئیس سازمان زندان‌ها:

طرح‌های مختلف کاهش جمعیت زندان‌ها به زودی اجرا می‌شود

رئیس سازمان زندان ها با بیان اینکه طرح‌های مختلفی برای کاهش جمعیت زندانیان آماده شده که بزودی عملیاتی می شود، گفت: حبس الکترونیکی و حبس در منزل از جمله این طرح‌هاست که اقدامات مطالعاتی و همچنین اجرای آزمایشی آن انجام و به زودی مورد اجرا قرار خواهد گرفت.
کد خبر : 64097

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها، اصغر جهانگیر در بازدید از زندان مرکزی بندرعباس با اشاره به طرح کاهش جمعیت زندانیان اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و تدابیر ریاست محترم قوه‌قضاییه طرح کاهش جمعیت زندانیان به طور جدی در دستور کار است.


مشاور رییس دستگاه قضا ادامه داد: حبس الکترونیکی و حبس در منزل از جمله این طرح‌هاست که اقدامات مطالعاتی و همچنین اجرای آزمایشی آن انجام و بزودی مورد اجرا قرار خواهد گرفت.


رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه افزود: در طرح کاهش جمعیت زندانیان برای حبس‌های کوتاه مدت، جرایم مالی و سبک نیز طرح‌های مختلفی پیش‌بینی شده است که به زودی اجرا خواهد شد.


رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در این بازدید که به همراه مقامات قضایی استان انجام می‌شد به طرح خروج زندان‌ها از شهرها نیز اشاره کرد و گفت: خروج زندان‌ها از شهر مستلزم تامین اعتبارات لازم است که امیدواریم در برنامه ششم توسعه، اعتبار خروج زندان‌ها از حریم شهرها پیش‌بینی شود.


جهانگیر با اشاره به فعالیت‌های گسترده اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها عنوان کرد: هدف این برنامه‌ها بازاجتماعی کردن زندانیان است و تلاش می‌کنیم ضمن اصلاح شخصیت زندانیان با ارائه آموزش‌های شغلی زمینه را برای ورود آنان به چرخه اشتغال در جامعه فراهم کنیم.


رئیس سازمان زندان ها همچنین در این بازدید با حضور در جمع زندانیان ضمن گفتگو با آنان در خصوص پیگیری درخواست های قضایی آنان دستورات لازم را صادر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر