صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۹ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴

تایلند، سنگاپور و توکیو محبوب‌ترین مکان‌های توریستی آسیا و اقیانوسیه + جداول

شهر بانکوک و پس از آن سنگاپور و توکیو به عنوان جذب‌کننده بیشترین تعداد گردشگر در منطقه آسیا و اقیانوسیه در سال 2015 شناخته شدند.
کد خبر : 64093

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا بر اساس جمع‌بندی آمارها و شاخص‌هایی که روز پنجشنبه از سوی مسترکارت ارائه شد، تایلند با داشتن سه شهر پربازدید، محبوب‌ترین مقصد توریستی آسیا و اقیانوسیه در جدول 10 شهر پرگردشگر عنوان محبوب‌ترین مقصد سفر منطقه ای در سال گذشته را از آن خود کرد.


بانکوک با جذب 21.9 میلیون گردشگر در صدر فهرست قرار گرفت. طبق آمارهای ارائه شده از سوی هیأت گردشگری ملی تایلند، این شهر همچنین از لحاظ تعداد شب‌های اقامت مسافران و کل زمان صرف شده نیز بالاترین جایگاه را به خود اختصاص داد.


به گزارش CNBC این فهرست بررسی 167 مقصد گردشگری در 22 کشور در سراسر آسیا و اقیانوسیه تهیه شده و 90.1 درصد از تمام موارد سفر در این منطقه در فهرست 20 مکان برتر جدول گنجانده شده است.


بر اساس این جدول در سال 2015 پایتخت تایلند 21.9 میلیون بازدیدکننده داشته که این آمار رشد 28.6 درصدی نسبت به سال پیش از آن را نشان می‌دهد.



صنعت گردشگری تایلند با وجود چالش‌هایی همچون بمب‌گذاری در یک تقاطع شلوغ مرکزی بانکوک در ماه اوت (مرداد) گذشته که 20 کشته و بیش از 120 نفر زخمی بر جا گذاشت، به رونق و توسعه خود ادامه داد.


طبق این آمار گردشگران بانکوک در سال گذشته در مجموع 107 میلیون شب در آن شهر به‌سربرده و 15.2 میلیارد دلار به اقتصاد آن کشور کمک کرده‌اند.


دو منطقه توریستی پوکت و پاتایا در تایلند نیز در میان 10 نقطه گردشگرپذیر صدر جدول قرار گرفتند و به ترتیب 15.5 درصد و 10 درصد رونق در سال 2015 را تجربه کردند.


سنگاپور دومین نقطه در فهرست محبوب‌ترین مقاصد گردشگری آسیا-پاسیفیک 11.8 میلیون بازدید کننده داشته است.


توکیو پایتخت ژاپن نیز با رقمی در حدود 11.8 میلیون با فاصله‌ای اندک در مقام سوم محبوب ترین مقاصد گردشگری آسیا و اقیانوسیه قرار گرفت و به دنبال آن پایتخت مالزی، کوالالامپور با 11.3 میلیون نفر قرار گرفت. رتبه‌های 5 تا 10 جدول به ترتیب به پوکت تایلند، سئول کره جنوبی، هنگ کنگ، پاتایا در تایلند، بالی در اندونزی و اوزاکا در ژاپن تعلق گرفت. تایپه تایوان، شانگهای چین، سیم ریپ در کامبوج، هوکایدو در ژاپن، مومبای (بمبئی)، چنای (مدرس) در هند، چیبا در ژاپن، پکن، گواندونگ در چین و پنوم پنه در کامبوج به ترتیب در جایگاه‌های 11 تا 20 این جدول قرار دارند.



از لحاظ درآمد از محل گردشگری، سئول دومین جایگاه را گردشگری در سال 2015 آسیا و اقیانوسیه با 14.4 میلیارد دلار درآمد و پس از آن سنگاپور با 14.1 میلون دلار قرار دارد.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر