صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۷ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
ناصری در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

تأثیر نامطلوب آزمون‌های مجازی بر عرصه علم و دانشگاه

ادامه روند آموزش‌ها و امتحانات مجازی ضربه به علم، تعهد و تخصص دانشجویان استرئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: آزمون‌های مجازی فلسفه علم، درس و دانشگاه را زیر سؤال می‌برد.
کد خبر : 638142

بهروز ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با برشمردن معایب آزمون‌های مجازی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار کرد: روند امتحانات مجازی باعث می‌شود دانشجویان با سطح آگاهی کمتر وارد جامعه و بازار کار شوند که این موضوع باعث کاهش رغبت دانشجو در آینده به دانشگاه خواهد شد و از طرفی آزمون‌های مجازی، فلسفه علم، درس و دانشگاه را زیر سؤال خواهد برد.




بیشتر بخوانید:


افت یادگیری با حذف حضور دانشجو و آموزش چهره به چهره


افزایش مهارت دانشجویان با حضوری‌شدن دانشگاه‌ها


ارزیابی دانشجویان در امتحانات حضوری منطبق بر واقعیت و قابل اعتماد است




وی افزود: آزمون‌های مجازی باعث کاهش میزان مطالعه و حتی تهیه‌نشدن کتاب‌ها، منابع و رفرنس‌ها شده و با توجه به بررسی نمرات دانشجویان، واریانس (شاخص پراکندگی) نمرات پایین بوده که بیانگر تقلب گسترده در آزمون‌های مجازی است. امکان شرکت و پاسخگویی افراد غیر دانشجو در آزمون‌های مجازی بالاست و برخی از دانشجویان با پرداخت هزینه جمعی به استخدام افرادی برای پاسخگویی اقدام می‌کنند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: ادامه روند آموزش‌های مجازی و امتحانات مجازی ضربه به علم، تعهد و تخصص دانشجویان است. با توجه به اینکه بیشتر آزمون‌های مجازی به‌صورت تستی و چهارگزینه‌ای گرفته می‌شود، توانایی تحلیل، تجزیه و تفسیر و ارتباط معلومات از دانشجو سلب می‌شود از طرف دیگر اما در آزمون‌های حضوری، امکان ارزیابی و تحلیل توانایی و معایب دانشجویان وجود دارد.


ناصری گفت: دانشجویان آینده‌سازان ایران اسلامی هستند و دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان دانشگاهی انقلابی و در تراز جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین وظایف آن تربیت نیروی متعهد و متخصص مورد نیاز کشور است و در این راستا باید محصول دانشگاه دانشجویی باشد که نیاز کشور در بخش‌های مختلف را مرتفع کند؛ اگر در بخش‌های مختلف به‌ویژه هوافضا، هسته‌ای، نانو و... امروز حرفی برای گفتن داریم این مهم مرهون تلاش و کوشش استادان و دانشجویان بوده و باید این روند ادامه داشته باشد؛ بنابراین بهترین مبلغ، فارغ‌التحصیلان قوی و باسواد هستند که با آموزش و آزمون حضوری به این هدف نزدیک می‌شویم.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر