صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۰ - ۳۰ دی ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام رئیسی در دومای روسیه:

آماده توسعه حداکثری روابط با روسیه هستیم/روابط ایران و روسیه از مداخلات عناصر ثالث مصون بماند

رئیس‌جمهور گفت: روابط فعلی تهران و مسکو قابل قبول نیست و می‌شود گام‌های بلندی برای توسعه روابط برداشت؛ باید روابط دو کشور به‌گونه‌ای طراحی شود که از مداخلات عناصر ثالث مصون بماند.
کد خبر : 636061

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور که در رأس هیئتی به روسیه سفر کرده است، امروز در دومای روسیه حضور یافت و در سخنانی، گفت: ایران به دنبال تعامل حداکثری با همه کشورهای جهان، بر مبنای شکل‏‌دهی فزآینده به یک جامعه‏‌ جهانی متمدن است.


وی با بیان اینکه تقویت روابط ایران و روسیه در قالب‌های دو و چندجانبه موجب رونق اقتصاد دو ملت و تقویت امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود، اظهار کرد: امیال سلطه‌‏طلبانه از بین نرفته و در شکل‌‏های جدیدی بر مبنای تضعیف حکومت‏‌های مستقل از درون ادامه دارد.رئیس‌جمهور اضافه کرد: ائتلافِ شیطانی آمریکا با تروریست‌‏ها، برای جهانیان به خصوص ملت‌های غرب آسیا از سوریه تا افغانستان چون روز، روشن است.


رئیس‌جمهور ادامه داد: دیروز با رئیس‌‎جمهور روسیه تأکید کردیم که روابط فعلی تهران و مسکو قابل قبول نیست و می‌شود گام‌های بلندی برای توسعه روابط برداشت. باید روابط دو کشور به‌گونه‌ای طراحی شود که ضمن تأمین منافع متقابل، از مداخلات عناصر ثالث نیز مصون بماند.


حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: موقعیت ممتاز جغرافیایی ایران می‌تواند تجارت از هند تا روسیه و اروپا را کم‌هزینه‌تر و پررونق‌تر کند. پایدارسازی و سودمندسازی روابطِ ایران و روسیه نیازمند گسترش همکاری‌ها به حوزه های علمی، اجتماعی، فرهنگی و رسانه‎ای است.


تکمیل می‌شود...


انتهای پیام/

ارسال نظر