توزیع هوشمند میوه شب عید از ۲۰ اسفندماه
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، عربشاهی، مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی اظهار کرد: توزیع اینترنتی کالا در دنیا روش مرسومی است که نقش مهمی در تنظیم گری و کنترل قیمت دارد. کما اینکه در بازار مرغ و تخممرغ مؤثر بود.
بنا بر گفته عربشاهی، برنامه توزیع هوشمند سیب و پرتقال از ۲۰ اسفند در استانهای هدف انجام خواهد شد.
با توجه به التهابات بازار محصولات پروتئینی در آبان ماه، توزیع اینترنتی مرغ و تخممرغ در راستای تنظیم بازار از ۱۸ آبان در تهران آغاز شده و در حال حاضر توزیع اینترنتی کالا توسط ۵ پلتفرم در ۱۲ کلانشهر انجام میشود.
بنا بر دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر بازار رسانی هوشمند محصولات کشاورزی از دهم آذر توزیع اینترنتی ۵ قلم کالا با قیمت مصوب در دستور کار قرار گرفته که بهمرور برخی شهرها به آن اضافه شدند.
گرچه بسیاری از فعالان بازار معتقدند که با توجه به فراوانی میوه نیازی به ذخیرهسازی و دخالت دولت در امر تنظیم بازار نیست، اما در مقابل مسئولان وزارت جهاد کشاورزی ذخیرهسازی و توزیع اینترنتی را راهی برای کنترل بازار و کاهش سودجویی دلالان و عوامل واسطه اعلام میکنند.
انتهای پیام/
انتهای پیام/