صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۴ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

اختلاف نظر در فرانسه بر سر همکاری با بشار اسد

تنها چند روز پس از سفر غیررسمی یک هیئت فرانسوی به سوریه برای ملاقات با بشار اسد، که نارضایتی رئیس‌جمهور فرانسه «فرانسوا اولاند» را نیز در پی داشت، اختلاف عمیقی میان سیاستمداران این کشور بر سر همکاری با سوریه پدید آمده است.
کد خبر : 6342

بنا به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری آنا، «فرانس ۲۴» می‌نویسد بر خلاف اینکه گروه تروریستی داعش توانسته بخش‌های عظمی از عراق و سوریه را تحت تصرف خود درآورد، دولت فرانسه مدعی آن است که تحت هیچ شرایطی با دولت بشار اسد همکاری نخواهد کرد.


اما این سیاستی است که حتی در میان اعضای یک حزب پارلمان فرانسه نیز اختلاف نظرهای بسیاری در پی داشته است.


سفر هیئتی چهار نفره از اعضای پارلمان فرانسه که طبق گزارش‌های منتشرشده، سه تن از آن‌ها ملاقاتی مستقیم با بشار اسد داشته‌اند، با واکنش منفی اولاند همراه بود.



اولاند مدعی شد این سفر را محکوم می‌کند زیرا بدون هماهنگی با وزارت امور خارجه این کشور صورت گرفته است و اعضای پارلمان به ملاقات «دیکتاتوری» رفتند که یکی از بد‌ترین جنگ‌های خاورمیانه در سال‌های اخیر را شکل داد.


نخست وزیر فرانسه نیز چنین ملاقاتی را یک شکست اخلاقی در دنیای دیپلماسی توصیف کرد.


این در حالی است که فرانسوآ زوکتو نماینده پارلمان فرانسه در بازگشت از سفر به سوریه اعلام کرد که این سفر به‌ طور کاملا رسمی تصمیم‌گیری شده بوده و دفتر ریاست جمهوی و وزارت امور خارجه فرانسه نیز در جریان این سفر بوده‌اند.


اما در دیگر سو یکی از سیاستمداران فرانسه گفت دیپلماسی تنها گفت‌و‌گو با دوستان خود نیست بلکه یافتن راه حلی برای پایان دادن به جنگی است که بیش از ۲۰۰ هزار کشته در پی داشته است.


وی افزود رد گفت‌و‌گو با اسد صد‌ها بار بد‌تر از صحبت با وی است.


چگونگی تعامل با دولت بشار اسد سردرگمی بزرگی بای دولت‌های غرب ایجاد کرده است.


پاریس در سال ۲۰۱۲ روابط دیپلماتیک خود با دولت روسیه را قطع و در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد آمادگی حمله نظامی به سوریه را دارد و دیگر هیچ نوع همکاری با دولت سوریه نخواهد داشت.


اما یک تحلیل‌گر سیاسی می‌گوید این سفر نتیجه چند موضوع است از جمله اینکه کشورهای غربی متوجه پیشروی ارتش سوریه در مقابل داعش شده و اکنون به دنبال راه حلی دیپلماتیک برای رهایی از پیامدهای گروه تروریستی داعش برآمده‌اند.


به گزارش آنا، هیئتی از نمایندگان پارلمان فرانسه چندی پیش برای اولین بار در سه سال گذشته به سوریه سفر کردند و با رئیس‌جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو داشتند. این گروه متشکل از چهار نماینده از احزاب مختلف فرانسه بود که به ریاست «ژرارد باپت» یکی از نمایندگان هم‌حزبی رئیس‌جمهوری فرانسه، وارد دمشق شدند. بشار اسد نیز در این دیدار تأکید کرد که مبارزه با تروریسم نیازمند اراده سیاسی واقعی و ایمان عملی است.



انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه فرانسه
ارسال نظر