صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۶ - ۲۱ دی ۱۴۰۰
رئیس دانشگاه خوارزمی تصریح کرد؛

تصویب ۲۰ عنوان آیین‌نامه با محوریت پژوهشگران/ دانشگاهیان سربازان علم و فناوری هستند

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: اگر بهره‌گیری از نظریات دانشگاهیان در جامعه صورت گیرد در سال‌های آینده شاهد نقش‌آفرینی دانشگاهیان به عنوان سربازان علم و فناوری در کشور خواهیم بود.
کد خبر : 634191

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، عزیزالله حبیبی عصر امروز در مراسم پژوهشگران برتر دانشگاه خوارزمی که در دانشکده علوم انسانی این مرکز آموزشی برگزار شد، خاطرنشان کرد: پژوهشگران در ۶ الی ۷ رده همچون پژوهشگر، فناور، نوآور، پیشکسوت، دانش‌آموزان پژوهشگر و غیره مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که در آینده برنامه‌های مهم‌تر و گسترده‌تری برای آن‌ها خواهیم داشت. در این راستا ۲۰ عنوان آیین‌نامه به تصویب رسیده و مراکز مختلف نوآوری دانشگاه نیز در نقاط مختلف آماده بهره‌برداری است.


وی گفت: مجموعه خدمات اعضای هیئت علمی برای فرزندان این آب و خاک است هر چند در گمنامی و بی‌نامی به فعالیت خود ادامه دهند. اما انتظار امروز جامعه به‌کارگیری بیشتر از این فعالیت‌ها و نقطه نظرات آن‌ها در بطن جامعه است.


رئیس دانشگاه خوارزمی افزود: امسال برخلاف سال‌های گذشته و دولت‌های قبل به‌طور رسمی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها درخواست شد تا راهکارهایی برای حل مشکلات و معضلات جامعه ارائه دهند و سران سه قوه بر ورود دانشگاهیان و دخالت دادن این قشر در بدنه جامعه همواره تاکید داشته‌اند.


حبیبی ادامه داد: پرداختن به این موضوع نیازمند زیرساخت‌ها و شرایط متنوعی همچون تشکیل اتاق فکرهایی است تا آسیب‌شناسی‌ به‌طور دقیق صورت گیرد.


وی اظهار کرد: اگر بهره‌گیری از نظریات دانشگاهیان در جامعه صورت گیرد در سال‌های آینده شاهد نقش آفرینی دانشگاهیان به عنوان سربازان علم و فناوری در کشور خواهیم بود که لازمه رسیدن به این امر ارج نهادن به دانشجویان و قشر علمی است تا شاهد شرایط بهتری در کشور باشیم.


انتهای پیام/۱۰۴/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر