صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی: شیوه‌نامه جدید جشنواره‌ها بستر مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، اهداف تهیه و ابلاغ شیوه‌نامه جشنواره هنری، ادبی و پژوهشی با موضوع های دینی ، فرهنگی و اجتماعی را تشریح کرد.
کد خبر : 63260

دکتر حبیب الله اسماعیلی به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «شیوه‌نامه جشنواره هنری، ادبی و پژوهشی به دلیل تجمیع معاونت دانشجویی و فرهنگی و برای تجمیع برنامه‌های قرآنی و فرهنگی و ایجاد وحدت رویه و جلوگیری از هدررفت امکانات و براساس تجربه‌های گذشته تهیه و ابلاغ شد. همچنین یکی از اهداف این ادغام، بهره‌مندی از تجربه‌ها و توان اجرایی همکاران کانون‌های قرآن و عترت با پیشینه برگزاری 20 دوره جشنواره است.»


مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «این شیوه‌نامه با نگاهی تازه در بحث ساختاری و بخش مربوط به جوایز (سطح‌بندی واحدهای دانشگاه) و با دو موضوع جدا از هم یعنی دینی و فرهنگی تدوین شده و از اهم موارد آن، افزایش مشارکت دانشجویان و استادان و کارکنان است؛ چرا که در دوره‌های پیشین جشنواره‌های فرهنگی به این گستردگی و جامعیت نبود.


اسماعیلی تاکید کرد با ابلاغ شیوه‌نامه جشنواره هنری، ادبی و پژوهشی و جشنواره نشریات دانشجویی، بستر مناسبی از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی فراهم خواهد شد که علاقه‌مندان به فعالیت‌های فرهنگی و هنری بتوانند در رشته‌های مختلف به رقابت سالم و سازنده بپردازند.


او ادامه داد: «این شیوه‌نامه در سه رده استادان و اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان و در سه بخش هنری، ادبیات و پژوهشی و در دو موضوع مستقل «فرهنگی- اجتماعی» و «دینی- قرآنی» تهیه و ابلاغ شده است. از نکات مهم شیوه‌نامه، تفکیک جوایز برگزیدگان کشوری در هر موضوع است. به عبارتی، در موضوع‌های فرهنگی و موضوع قرآنی، پیوستگی ایجاد شده است.»


اسماعیلی همچنین از زحمات پرسنل حوزه فرهنگی در واحدهای دانشگاهی به خصوص کارشناسان قرآن و عترت که تاکنون اهتمام ویژه‌ای نسبت به برگزاری 20 دوره پیشین این جشنواره داشته‌اند، قدردانی کرد و خواستار ادامه فعالیت‌های خادمان قرآنی در واحدهای دانشگاهی و رونق هرچه بیشتر این جشنواره شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر