صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۰ - ۱۱ دی ۱۴۰۰

رقابت ناتمام سرخابی‌ها در بیانیه‌نویسی/ افاضلی: راه را در عرصه مدیریت گم کرده‌ایم

باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس علاقه وافری به بیانیه‌نویسی پیدا کرده‌اند و این موضوع را از مسائل فنی جدی‌تر دنبال می‌کنند.
کد خبر : 631954

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، رقابت برای بیانیه‌نویسی در فوتبال باشگاهی ایران جدی‌تر از رقابت در مستطیل سبز فوتبال دنبال می‌شود. در سال‌های اخیر باشگاه‌های مطرح فوتبال ایران بیانیه‌نویسی را با جدیت دنبال می‌کنند و روزی نیست که در رابطه با مسائل مختلف شاهد بیانیه یکی از باشگاه‌ها نباشیم. اخیراً و به دنبال صدور حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال علیه باشگاه گل‌گهر سیرجان و در ادامه اعتراض باشگاه سیرجانی به این رأی در کمیته استیناف، زمان رسیدگی به این اعتراض و صدور رأی از نگاه باشگاه پرسپولیس طولانی شد.


به همین خاطر روز گذشته روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در بیانیه‌ای خواستار رسیدگی زودتر به این موضوع شد و صادر نشدن رأی را به منافع برخی باشگاه‌ها مرتبط دانست. در واکنش به این موضوع علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف صحبت کرد و به این موضوع پرداخت که باشگاه پرسپولیس نباید در این ماجرا ورود کند چون اعتراض این باشگاه در رابطه با این پرونده تأثیری ندارد. با وجود اظهارنظر صریح رئیس کمیته استیناف، باشگاه استقلال دست روی دست نگذاشت و بلافاصله بیانیه‌ای در پاسخ به اعتراض پرسپولیس صادر کرد تا مشخص است باشگاه‌های بزرگ فوتبال ما در این زمینه بیشتر به دنبال جذب مخاطب هستند و بیانیه‌نویسی یکی از موارد بهتر دیده شدن در فوتبال ایران است.


مدیران رسانه‌ای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در نشست‌های خبری قبل و بعد از مسابقه از کوچکترین فرصتی برای واکنش نشان دادن به اتفاقات رقیب سنتی استفاده می‌کنند و به اظهارات یکی دیگر پاسخ می‌دهد. دلیل این موضوع هم توجه بیش از حد مخاطبان است. مدیران دو باشگاه نیز در این زمینه سکوت می‌کند در حالی که حسین عبداللهی، عضو کمیته انضباطی اعلام کرده می‌توان با چنین اتفاقی برخورد قانونی کرد.




بیشتر بخوانید:





هومن افاضلی در رابطه با بیانیه‌نویسی باشگاه‌ها علیه یکدیگر به خبرگزاری آنا عنوان کرد: زمانی در اروپا بحث جیمی جامپ و شرط‌بندی بسیار جدی بود. مسئولان ذی‌ربط به این نتیجه رسیدند که چنین اتفاقاتی نباید از طریق تلویزیون پخش شود و با تصمیم درست موضوع رفع شود. زمانی که فردی جیمی جامپ انجام می‌داد دوربین‌های تلویزیونی تصاویر دیگری را پخش می‌کردند و حالا در مواجهه با بیانیه‌نویسی باید تصمیم منطقی و اصولی گرفت. وقتی بیانیه‌نویسی مخاطب دارد و رسانه‌ها از این موضوع استقبال می‌کنند کار به جایی می‌رسد که تعداد بیانیه‌های باشگاه‌ها به شدت افزایش پیدا می‌کند و برای هر موضوع بیانیه می‌دهند. در حقیقت باشگاه‌ها خود را یک وزارتخانه می‌دانند تا نسبت به هر اتفاقی بیانیه دهند.


کارشناس فوتبال ادامه داد: مخاطبان در فضای مجازی علاقه زیادی به بیانیه‌ها می‌دهند و روابط عمومی باشگاه‌ها با دیدن ارزش بیانیه‌ها، تمایل بیشتری به این موضوع نشان می‌دهند. دلیل پرداختن به چنین موضوعی کاملاً مشخص است. بیانیه سر و صدا دارد و باعث بیشتر دیده شدن باشگاه می‌شود. به نظرم باید در این زمینه رودربایستی کنار گذاشته شود و اعمال قانون از سوی ارکان قضایی صورت بگیرد تا این موضوع متوقف شود. شاید مسئولان قضایی مصلحت نمی‌بیند به موضوع بیانیه‌نویسی ورود کند ولی وقتی که تا این اندازه باشگاه‌ها به بیانیه علاقه دارند با آن برخورد شود تا شرایط مساعد گردد. زمانی اعتراض به داوری از حد گذشت و برخوردهای مناسبی صورت گرفت. در حال حاضر هم بیانیه‌نویسی به مشکل مهمی تبدیل شده و می‌تواند با آن برخورد کرد.


افاضلی افزود: به طور کلی راه را در عرصه مدیریت ورزش گم کرده‌ایم. به جای پرداختن به اصول مدیریتی نظیر توجه به تیم‌های پایه که شرایط را برای رشد و نمو باشگاه مطلوب می‌کند به دنبال برندسازی هستیم. این انرژی صرف مسائلی که به پیشرفت باشگاه کمک می‌کند نمی‌شود. مدیران به جای مسائلی چون تولید بازیکن یا ایجاد فضا برای شنیدن صدای هواداران، وقت خود را صرف بیانیه‌نویسی می‌کنند و با چنین وضعیتی صد سال دیگر هم نمی‌توانیم به رقبای آسیایی برسیم و در نتیجه اگر ۳۰ سال است تیمی از ایران قهرمان آسیا نشده به جای آنکه نگران قهرمانی باشیم بزرگ‌ترین نگرانی برای هواداران، کسب مجوز حرفه‌ای تیم‌های محبوب‌شان برای حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیاست.


انتهای پیام/۴۰۴۸/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر