صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۲:۲۹ - ۰۶ دی ۱۴۰۰
باقری:

هیئت ایرانی برای تعامل جدی و پیشبرد گفتگوها آمادگی کامل دارد

گفت‌وگو درباره رفع تحریم‌ها از فردامذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در نشست کمیسیون مشترک برجام با بیان این‌که هیئت ایرانی برای تعامل جدی و پیشبرد گفت‌وگوها آمادگی کامل دارد، بر لزوم رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات تأکید کرد.
کد خبر : 631019

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران امشب (دوشنبه) بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام در اظهاراتی در جمع بندی مباحث مورد گفت‌وگو در نشست امروز اعلام کرد: امروز نشست کمیسیون مشترک برجام در آغاز دور هشتم گفت‌وگوهای وین برگزار شد. در این نشست طرف‌های مختلف از جمله هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام بر موفقیت آمیز بودن دور قبلی گفت‌وگوها تأکید و اذعان داشتند که پیشرفت‌های خوبی در دور قبلی گفت‌وگوها حاصل شده و چارچوب مناسبی برای پیشبرد گفت‌وگوها فراهم شده است.


وی افزود: نکته مهم در این نشست این بود که نمایندگان کشورهای مختلف در این نشست بر اهمیت اولویت داشتن رسیدگی به موضوع رفع تحریم‌ها و راستی آزمایی و تضمین در دور هشتم گفت‌وگوهای وین تأکید داشتند و بر همین اساس قرار شد از صبح فردا (سه‌شنبه) گفت‌وگوها با موضوع رفع تحریم‌ها و نیز تأکید بر بررسی پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه دو موضوع مهم راستی آزمایی و تضمین‌ها آغاز شود و در ادامه نیز مسائل و موضوعات مرتبط با تحریم‌های مالی و بانکی مورد بررسی در نشست کارگروه‌های مشترک بین نمایندگان ایران و ۱+۴ قرار بگیرد.


به گزارش فارس، هشتمین دور از گفت‌وگوهای رفع تحریم عصر امروز (به وقت وین) با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.


در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفت. در این نشست همچنین در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها بحث و تبادل نظر شد.


علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در این نشست با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در دور پیشین، بر لزوم رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات تأکید کرد و گفت که هیأت ایرانی مانند دور قبل برای تعامل جدی و پیشبرد گفت‌وگوها آمادگی کامل دارد.


انتهای پیام/۴۱۲۹/


انتهای پیام/

ارسال نظر