صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴

کره‌شمالی یک آمریکایی دیگر را بازداشت کرد

دولت کره شمالی یک شهروند آمریکایی دیگر را به اتهام اقدام خصمانه بازداشت کرد.
کد خبر : 63069

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از الجزیره، دولت کره شمالی روز جمعه اعلام کرد، این کشور یک دانشجوی آمریکایی را بازداشت کرده است. این سومین شهروند آمریکایی است که به اتهام ارتکاب «اقدام خصمانه» و تمایل به «تخریب اتحاد کشور» در پیونگ یانگ بازداشت می‌شود.


گرت ژوهانسون، مسئول یک تور گردشگری تحت عنوان پیشگامان جوان، گفت اوتو فردریک وارمبیر 21 ساله از دانشگاه ویرجینیا، برای یک سفر 5 روزه در سال نوی میلادی به کره شمالی سفر کرده بود که روز دوم ژانویه پیش از بازگشت به چین در فرودگاه پیونگ یانگ بازداشت شد.


بر اساس اعلام خبرگزاری رسمی کره شمالی، وارمبیر، به عنوان یک گردشگر وارد کره شمالی شده بود و «در حین ارتکاب یک اقدام خصمانه علیه دولت» که به گفته این خبرگزاری «توسط دولت آمریکا طراحی شده بود» دستگیر شده است.


وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، از گزارش‌ها در مورد بازداشت یک شهروند آمریکایی در کره شمالی مطلع است، اما با اشاره به نگرانی‌ها در زمینه حریم خصوصی از اشاره به جزئیات بیشتر در خصوص این ماجرا خودداری کرد.


ژوهانسون، مسئول توری که وارمبیر با آن به کره شمالی سفر کرده است گفت موسسه پیشگامان جوان مستقر در چین با خانواده این شهروند آمریکایی و مقامات واشنگتن در ارتباط است.


ژوهانسون به رویترز گفت: «ما با خانواده وارمبیر، وزارت امور خارجه آمریکا و سفارت سوئد در پیونگ یانگ در ارتباط هستیم و داریم هر کاری می‌توانیم برای آزادی وی انجام می دهیم.»


سفارت سوئد حفاظ منافع آمریکا در کره شمالی است.


خبرگزاری کره شمالی بدون ارائه توضیح بیشتر گفت، وارمبیر با «هدف تخریب اتحاد کشور» وارد این کشور شده بود.


بازداشت وارمبیر چهار روز پس از چهارمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی که با محکومیت‌های بین‌المللی مواجه شد، اتفاق افتاده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی
ارسال نظر