صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۴ - ۰۱ دی ۱۴۰۰

ثبت دو اختراع جهانی پژوهشگر کشورمان در فدراسیون بین المللی مخترعین در ژنو سوئیس////بوذری/بناب

ثبت دو اختراع جهانی پژوهشگر کشورمان در فدراسیون بین المللی مخترعین در ژنو سوئیس////بوذری/بناب
کد خبر : 629817

توسط دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب صورت گرفت :
ثبت دو اختراع جهانی پژوهشگر کشورمان در فدراسیون بین المللی مخترعین در ژنو سوئیس
مهندس داود بهشتی زاده دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب دو اختراع تخصصی خود با عناوین " طراحی و ساخت پانل دیواری فوق سبک بتنی " و " ساخت و تولید مانع ترافیکی بتنی انعطاف پذیر جهت حفاظت از جان انسانها به هنگام تصادف " را که دارای افتخارات زیادی در مجامع بین المللی هستند ،  در فدراسیون جهانی مخترعین www.ifia.com)) در شهر ژنو سوئیس ثبت کردند و دو اختراع جهانی مذکور به نام کشورمان در وب سایت رسمی فدراسیون بین المللی مخترعین ثبت شده است.
لینک خبر در وب سایت رسمی فدراسیون جهانی مخترعین :
https://www.ifia.com/project/inventors-achievements/ultra-lightweight-concrete-wall-panel/



بنا به گزارش و خبر سایت فدراسیون جهانی مخترعین ، داود بهشتی زاده مخترع سطح یک بنیاد ملی نخبگان و پژوهشگر برتر کشورمان در مورد این دو اختراع مهم توضیحات کوتاهی داده است :


مشخصات محصول پانل دیواری فوق سبک بتنی ابداعی :
با توجه به لزوم سبک سازی و بهبود عملکرد ساختمان در برابر زلزله همچنین افزایش سرعت اجرا و بهره وری مناسب تر از نیروی انسانی مستقر در کارگاههای ساختمانی، ساخت مصالح نوین با روش ها و ماشین آلات جدید یکی از ضروریات مهندسی و مدیریت ساخت بوده  و یکی از این روشهای نوین ، ابداع و طراحی و ساخت نوعی پانل بتنی دیواری با تکنولوژی بتن های فوق سبک با مقاومت بالا میباشد که میتواند یکی از پر کاربردترین و مهمترین محصولات صنعت ساختمان باشد. این پانل‌ها قابلیت استفاده در دیوارهای پیرامونی و تیغه های داخلی را دارند. همچنین حمل و نقل آسان و سرعت بالای نصب آن‌ها باعث شده تا زمان و هزینه‌های اجرا به شدت کاهش یابد. پانل‌های فوق سبک بتنی طراحی شده، دارای ثبت اختراع و تاییدیه های معتبر داخلی و بین المللی می‌باشد. قابلیت های ویژه این محصول با کیفیت بالا که منجر به کاهش هزینه های اجرایی می گردد، سبب شده که سازندگان ساختمانهای خصوصی، دولتی و حتی مراکز خاص علاقه مند به تهیه این محصول باشند.







مشخصات پانل‌های سبک بتنی
وزن مخصوص بتن این پانل‌ها  در حدود 500 کیلوگرم در هر مترمکعب بوده ( نزدیک به یک پنجم وزن مخصوص بتن عادی) و عایق بسیار مناسبی برای رطوبت ، صدا، گرما و سرما می باشد. ابعاد این پانل سبک دیواری 50 در 100 سانتیمتر بوده وزن تیغه های داخلی 16 تا 17 کیلوگرم به ضخامت 7 سانتیمتری و دیوارهای پیرامونی 28 تا 29 کیلوگرم به ضخامت 12 سانتیمتر می باشد و نوع بتن بکار رفته در این محصول از نوع بتن فوق سبک و پر مقاومت (مقاومت فشاری 110 – 90 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع) بوده که بتواند به راحتی بارهای وارده بر تیغه ها را تحمل نماید.
 



مشخصات اختراع مانع ترافیکی بتنی :
موانع بتنی ترافیکی نوعی جدا کننده بتنی می باشد که در ارتفاع مختلف از قبیل یک ، دو و سه متری ساخته می شود که در بزرگراه ها جهت جلوگیری از دور زدنها و خلاف رانندگان متخلف و ایجاد امنیت و جلوگیری از اتفاقات ناگوار و تصادفات و در بعضی موارد ورود و خروج و هدایت ترافیک و جلوگیری از نور چراغهای روبرو ایجاد می شود. ابن موانع بتنی جهت هدایت و در مسیرقرار دادن وسیله نقلیه به صورت قطعات بتنی پیش ساخته قابل اتصال به هم ساخته می شود که هنگام برخورد کناره خودرو به دلیل زاویه کم لبه های آن به عنوان هدایتگر برگردان عمل کرده و موجب کاهش خسارت می گردد. از این وسیله به عنوان محافظ عابران پیاده، محافظت از کارگران پروژه های عمرانی در مقابل خودروها، موانع موقت و موانع امنیتی ضد تروریستی همچنین سیل بند، جلوگیری از انتشار آتش در جنگلها، هدایتگر رودخانه و چند خطه کردن جاده ها نیز استفاده می شود.
این اختراع طراحی و ساخت نسل جدیدی از موانع بتنی بزرگراهی است که به مقدار قابل توجهی جلوی تلفات مالی و جانی ناشی از حوادث رانندگی را خواهد گرفت. این نوع مانع بتنی خاص بصورت پوسته ای توخالی از بتن های الیافی بسیار مقاوم و پرتوان با فناوری نانو ساخته شده است که از مواد خاکی جاذب انرژی ضربه پر میشود و در عین مقاومت بسیار بالای آن ، هنگام تصادف بصورت دمپ انرژی کار کرده و اثرات ضربه را بسیار کاهش میدهد و خودرو را در مسیر خود هدایت میدهد. این عملکرد باعث میگردد جلوی تلفات انسانی و مرگ و میرهای هنگام تصادف کاهش یابد.








قابلیت انعطاف پذیری و ایجاد مفصل در هنگام حادثه از کارایی های این مانع بتنی جدید بوده و عملکرد آن موقع تصادف بصورت جذب انرژی ضربه و کاهش اثرات آن میباشد. این محصول پس از ماه ها مطالعات آزمایشگاهی ، تحلیلهای نرم افزاری ، تست های میدانی و کارگاهی با موفقیت تولید نهایی شده است و قابلیت ارائه در فیسینگ نماهای مختلف میباشد.
توصیف ظاهری :
قطعات مدولار بتنی تو خالی از جنس بتن مقاوم و الیاف مستحکم است که لبه های آن منحنی شکل با زاویه کمی است و با ارتفاع 100 سانتی متر تا 150 سانتی متر و طول استاندارد 600 سانتی متر و سایر طول ها برحسب سفارش ساخته می شوند. داخل این پوسته از خاک مخصوص یا مواد خاکی نرم ( بدون قلوه سنگ ) جهت ازدیاد وزن و همچنین بالا بردن نرمی و انعطاف پذیری برای جذب انرژی ضربه استفاده میشود. این مانع ترافیکی دارای اتصالات جانبی جهت نصب برای حفاظ های طولی می باشند.
این دو اختراع قبلا در مسابقات بین المللی اختراعات در کشورهای مختلف شرکت داده شده و موفق به کسب چندین افتخارو مدال جهانی شده اند از جمله :
مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری های علمی جدید  در تورنتو کانادا در سال 2021
مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات و ابتکارات پنسیلوانیای آمریکا در سال 2017  و دریافت کاپ و جایزه ویژه
مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات و ابداعات جدید علمی در بروکسل بلژیک
مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات و ابتکارات بوداپست مجارستان و دریافت کاپ ویزه هوش و نبوغ  
مدال طلای مسابقات بین المللی اختراعات و ابداعات نورنبرگ آلمان 2016 و دریافت کاپ و جایزه ویزاه وزارت علوم کشور روسیه در مسابقات آلمان


گفتنی است، داود بهشتی زاده ، عضو و مخترع سطح یک بنیاد ملی نخبگان ، نفر اول المپیاد جهانی اختراعات ، ابداعات و ابتکارات علمی در پنسیلوانیای آمریکا ، پژوهشگر برتر و دبیر علمی کمیته ملی تخصصی بتن کشور ، مدیر نمونه جوان کشور ، مشاور علمی و سرپرست تیم های تحقیقاتی و تخصصی در زمینه بتن در چندین دانشگاه معتبر کشور، مجری بیش از 15 پروژه تحقیقاتی معتبر، دارنده بیش از 45 مدال جهانی، جایزه ویژه بین المللی و نشان علمی معتبر، دارنده 18 مقام کشوری در المپیادها و مسابقات معتبر ملی بتن، مخترع برتر و دارنده بیش از 40 اختراع کاملاً تخصصی و علمی ثبت شده و عناوین و افتخارات فراوان دیگری است.





مسابقات جهانی اختراعات و ابتکارات پنسیلوانیای آمریکا – دریافت مدال طلا




مسابقات جهانی اختراعات و ابتکارات پنسیلوانیای آمریکا – دریافت کاپ و جایزه ویژه
















دریافت کاپ مسابقات بین المللی اختراعات و ابتکارات سوئیس














    مسابقات بین المللی اختراعات و ابتکارات سوئیس – دریافت مدال طلا و جایزه مسابقات









مسابقات جهانی اختراعات و ابداعات جدید علمی در بروکسل بلژیک – دریافت مدال طلای مسابقات




مسابقات جهانی اختراعات و ابتکارات بوداپست مجارستان – دریافت جایژه ویژه علمی مسابقات جهانی




مسابقات بین المللی اختراعات و ابداعات نورنبرگ آلمان – دریافت کاپ و جایزه ویزاه وزارت علوم کشور روسیه در مسابقات آلمان












مسابقات جهانی اختراعات نورنبرگ آلمان – دریافت جایزه ویژه و کاپ مسابقات








    
جشنواره ملی پژوهشگران نمونه و  برتر کشور – دریافت جایزه و کاپ پژوهشگر  نمونه جوان کشور
 



انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر