صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۴ - ۳۰ آذر ۱۴۰۰
کنستانتین گاوریلوف تشریح کرد؛

حمایت چین از پیشنهادهای امنیتی روسیه برای تغییر موازنه قوا

نماینده روسیه در مذاکرات وین در امور امنیت نظامی و کنترل تسلیحات اعلام کرد پکن از پیشنهادهای امنیتی مسکو برای تغییر موازنه قوا حمایت می‌کند.
کد خبر : 629623

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از خبرگزاری تاس روسیه، کنستانتین گاوریلوف که ریاست هیئت روسی در مذاکرات وین در امور امنیت نظامی و کنترل تسلیحات را بر عهده دارد، در یک برنامه تلویزیونی خاطرنشان کرد که حمایت چین از پیشنهادهای روسیه در مورد تضمین‌های امنیتی اروپا تأثیر قابل‌توجهی دارد و توازن قوا را در این زمینه تغییر خواهد داد.


وی در پاسخ به سؤالی دراین‌باره گفت: البته این حمایت، توازن قوا را تغییر می‌دهد. من معتقدم که نظر چین بسیار مهم است. هم واشنگتن و هم کشورهای ناتو به آن توجه می‌کنند. چین متحد ماست و حمایتش در این موضوع تأثیر قابل‌توجهی دارد.


گاوریلوف افزود: تمام اظهارات تند که اکنون در پاسخ به پیشنهادهای روسیه شنیده می‌شود "در طول مذاکرات برطرف خواهد شد."


در ۱۷ دسامبر، وزارت خارجه روسیه دو پیش‌نویس در مورد ضمانت‌های امنیتی قانونی از سوی ایالات‌متحده و ناتو را منتشر کرد. پیش از این گزارش‌شده بود که یوری اوشاکوف، دستیار ویژه کاخ کرملین، به جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته بود که مسکو آماده است فوراً مذاکرات را در مورد پیش‌نویس اسنادی که تضمین‌های امنیتی را پوشش می‌دهد، آغاز کند. سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در این مذاکرات حضور خواهد داشت.


ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش‌تر از ناتو خواسته بود گفتگوهای اساسی در مورد ارائه تضمین‌های امنیتی بلندمدت قابل‌اعتماد به مسکو را آغاز کند. وی تأکید کرد روسیه به تضمین‌های الزام‌آور قانونی نیاز دارد زیرا غرب به تعهدات شفاهی خود عمل نکرده است.


انتهای پیام/۴۱۰۶/



انتهای پیام/

ارسال نظر