صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۹ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
رئیس واحد علوم و تحقیقات:

جمهوری اسلامی ایران نیازمند نیروهای متخصص و آشنا به فناوری و دانش‌های روز است

رئیس واحد علوم و تحقیقات با ابراز خرسندی از توجه نیروی انتظامی به مسائل آموزشی و پژوهشی گفت: جمهوری اسلامی ایران نیازمند نیروهای متخصص و آشنا به فناوری و دانش های روز است.
کد خبر : 6294

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر علی عباسپور در حاشیه امضاء تفاهم نامه گسترش همکاری میان واحد علوم و تحقیقات و نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی به عنوان نمادی از انقلاب است و با رفتار و برخورد مناسب و هوشمندانه با مردم می تواند باعث ایجاد احساس امنیت بیشتر در بین اقشار جامعه شود.


وی با بیان اینکه نقطه توقف برای پیشرفت در عرصه علم و دانش وجود ندارد و هرچه تلاش کنیم بازهم کافی نیست، گفت: تمرکز واحد علوم و تحقیقات با بیش از 40 هزار دانشجو بر تحصیلات تکمیلی در تمامی حوزه های علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه و ... است که با وجود متخصصان برجسته و ظرفیت علمی بالا، آمادگی کاملی برای همکاری با ارگان های مختلف کشور را دارد.


عباسپور ادامه داد: تنها نباید به بحث ارتباط دانشگاه و صنعت کشور توجه شود بلکه همکاری های علمی و تحقیقاتی در زمینه هایی غیر از صنعت نیز از ضروریات پیشرفت علمی و فرهنگی در کشور است.


وی با توجه به اینکه بیش از 70 درصد از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات را دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی تشکیل می دهند، تصریح کرد: ارائه رساله ها و پایان نامه ها براساس مشکلات موجود در کشور در حوزه های مرتبط با علوم انتظامی مانند علوم انسانی، اجتماعی، روانشناسی و ... می تواند گام موثری برای رفع مشکلات این حوزه و افزایش تجربیات دانشجویان واحد علوم و تحقیقات باشد.








عباسپور: همکاری نزدیک اساتید و دانشجویان واحد علوم و تحقیقات و دانشگاه علوم انتظامی امین می تواند علاوه بر افزایش ظرفیت علمی و تجربی دانشجویان هر دو دانشگاه، در حل مشکلات موجود موثر باشد و پیشنهاد می شود برای افزایش این همکاری ها، در ادامه این تفاهم نامه مرکز تحقیقاتی مشترکی ایجاد شود

عباسپور افزود: همکاری نزدیک اساتید و دانشجویان واحد علوم و تحقیقات و دانشگاه علوم انتظامی امین می تواند علاوه بر افزایش ظرفیت علمی و تجربی دانشجویان هر دو دانشگاه، در حل مشکلات موجود موثر باشد و پیشنهاد می شود برای افزایش این همکاری ها، در ادامه این تفاهم نامه مرکز تحقیقاتی مشترکی ایجاد شود.


رئیس دانشگاه علوم انتظامی امین:مدیریت امنیت عمومی تمرکز بر دانایی محوری است


فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین نیز در حاشیه امضاء این تفاهم نامه همکاری گفت: برقراری امنیت و آرامش در شهرها با توجه به تغییر شرایط محیطی و افزایش سطح فرهنگ و آگاهی مردم با گذشته تفاوت چشمگیری پیدا کرده است، بنابراین باید علاوه بر قوه قهریه، با قوه استدال و مهارت های برخود اجتماعی اقدام به ایجاد امنیت کرد.


سردار دکتر لطفعلی بختیاری افزود: امروزه، شاهد پیشرفت و گسترش سریع علوم در زمینه های مختلف آن هستیم و این امر مسئولیت کارگزاران نظم و امنیت را دوچندان کرده است، انتظارات فزاینده مردم در زمینه برقراری نظم و امنیت از یک سو و روند رو به افزایش آسیب های اجتماعی و پیچیدگی ماهیت جرایم از سوی دیگر، مدیریت امنیت عمومی را ملزم به توسعه علمی و تمرکز بر دانایی محوری کرده است.


بختیاری با توجه به شعار پلیس دانش محور افزود: یکی از اهداف مهم دانشگاه علوم انتظامی امین، تعلیم و تربیت و تجهیز افسران به دانش و علم روز در راستای اجرای بهینه مأموریت ها و برقراری امنیت و آرامش است.


وی ادامه داد: دانشگاه علوم انتظامی امین شامل 6 دانشکده فرماندهی و ستاد، علوم انتظامی، راهنمایی و رانندگی، مرزبانی، اطلاعات و امنیت و اداری و پشتیبانی و 6 مرکز آموزش تخصصی شامل مرکز نصر، آموزش پلیس زنان کوثر، آموزش ، آموزش عقیدتی و سیاسی، پلیس بین الملل و آموزش بصیرت است که در تمامی مقاطع اقدام به تربیت و آموزش دانشجویان حوزه انتظامی می کند.


فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین ادامه داد: نگاه نیروی انتظامی و دانشگاه علوم انتظامی به سوی تحصیلات تکمیلی و پژوهش ها و فعالیت های پژوهشی مورد نیاز نیروی انتظامی است که در این راستا می توانیم با واحد علوم و تحقیقات همکاری خوبی داشته باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر