صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۳ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۴

اردوغان: در آینده هرگز با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم

رئیس جمهور ترکیه در جمع کدخدایان این کشور گفت: در آینده هرگز، نه با گروه تروریستی و تجزیه‌طلب (پ.ک.ک) و نه با حزب مرتبط به آن و تمام گروه‌های مربوطه مذاکره نخواهیم کرد.
کد خبر : 62792

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان٬ با حضور در جمع مختاران (کدخدایان) از شهرهای آدی‌یامان، بالیکسیر، بایبورت، بیله‌جیک، چوروم، دیاربکر، کاستامونو، ملطیه، مرسین و اردوی ترکیه در مجتمع ریاست جمهوری در آنکارا گفت: «در آینده هرگز، نه با گروه تروریستی و تجزیه‌طلب (پ.ک.ک) و نه با حزب مرتبط به آن و تمام گروه‌های مربوطه مذاکره نخواهیم کرد. زمان این امر پایان یافته است.»


وی در رابطه با بازداشت «آکادمیسین‌های»( محققان) امضا‌کننده بیانیه ابتکار آکادمیسین‌ها برای صلح٬ تصریح کرد: «می‌خواهم از آکادمیسین‌ها و حامیان آنها بپرسم، آیا شما طرفدار وحدت و یکپارچگی هستید یا نه؟ نخست به این سوال صادقانه جواب بدهید؛ اگر طرفدار یکپارچگی کشور هستید، پس چرا با زبان گروه تروریستی که زندگی شهروندان را تیره و تار کرده و به نیروهای امنیتی حمله می‌کند، سخن می‌گویید؟‌ آیا شایسته آکادمیسین‌ها و روشنفکران است که دست‌نشانده گروه تروریستی که به هیچ ارزشی پای‌بند نیست، شوند؟‌ اگر از ماهیت متنی که امضا کردید آگاه نبودید، یک فاجعه است و اگر از ماهیت آن مطلع بوده و امضا کرده اید، فاجعه دیگری است.»


وی افزود: «ترکیه چرا با گروه تروریستی تجزیه‌طلب مبارزه می‌کند؟ آیا نباید سیاستمداری که سخنگویی این گروه است، در یک کفه با اعضای این گروه قرار بگیرد؟ وقتی بحث از پایداری دولت و ملت می‌شود هیچ کس در مقابل قوانین، بی مسئولیت نیست.»


اردوغان تاکید کرد: «از ذهنیت کسانی‌ که خودسرانه در مورد حملات گروه تروریستی به مأموران دولتی، فتوای علمی و یا سیاسی داده و همچنین قتل غیرنظامیان توسط آن‌ها را با عنوان؛ اگر نمی‌کردند، خوب می‌شد؛ تلقی می‌کنند، متنفرم. هر کس متناسب به شخصیت خود عمل می‌کند. این‌ها در چاه خیانت خود، فرو می‌روند.»


وی در ادامه افزود: «ما برای آینده کشور و مردم خود سعی و کوشش خواهیم کرد.»


رئیس جمهور ترکیه با بیان این‌که پس از پاک کردن منطقه از تمام تروریست‌ها و برقراری نظم عمومی با مردم منطقه و شهروندان ترکیه برای رفع معضلات موجود به گفتگو خواهیم نشست، گفت: «بدین ترتیب، اقدامات لازم را اتخاذ کرده و عمل می‌کنیم.»


اردوغان اظهار داشت: «کسانی که سلاح بر دست دارند و حامیان آن‌‌ها نیز تاوان خیانت خود را پس خواهند داد. اگر کسانی‌ که در این اقدامات نقش داشته‌اند، از این کار خود پشیمان و به نیروهای امنیتی تسلیم شوند، در آغوش محبت دولت و مردم قرار خواهد گرفت. اما این تا ابد ادامه نخواهد داشت.»


وی ادامه داد: «از اینجا به جوانانی که در داخل گروه تروریستی هستند، هشدار می‌دهم؛ تا راه نزدیک است از خطای خود بازگردید، ما نمی‌خواهیم شما را با پیکر بی‌جان در سر کوچه‌‌‌ها، کوه‌ها و در دره‌ها ببینیم، بلکه می‌خواهیم شما برای خانواده‌، کشور و مردم خود جوانان منعم باشید.»


رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر این‌که مبارزه ترکیه با شهروندان کرد نیست بلکه مبارزه با ترور و تروریست‌‌هاست، خاطر نشان کرد: « برخی از اعضای تروریست‌ها و کسانی‌که خود را آکادمیسین می‌پندارند، می‌گویند ما برادران کُرد خود را می‌کشیم و یا می‌گویند دولت علیه کُرد‌ها قتل عام انجام می‌دهد، شما چه قدر بی‌انصاف هستید.»


انتهای پیام/

ارسال نظر