صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۶ - ۲۰ آذر ۱۴۰۰

آشنایی با گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و نحوه اخذ آن

گواهینامه ایزو ، یک گواهینامه بین المللی است که به سازمان ها ، شرکت ها و اصناف پس از طی الزاماتی مشخص اعطا می گردد.
کد خبر : 627290

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، گواهینامه ایزو ، یک گواهینامه بین المللی است که به سازمان ها ، شرکت ها و اصناف پس از طی الزاماتی مشخص اعطا می گردد.


تولید محصولات و ارائه خدمات باکیفیت آرزوی مدیران همه سازمان ها تولیدی یا خدماتی است که در حال حاضر با وجود تدوین استانداردهای داخلی و بین المللی کار چندان دشواری نیست.


به عبارت دیگر امروزه مدیران سازمانهای مختلف میتوانند با اجرا و دریافت گواهینامههای استاندارد مانند اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ مشکل مدیریت کیفیت محصولات و خدمات و به دنبال آن عدم رضایت مشتریان خود را به حداقل برسانند.


ایزو ۹۰۰۱ یکی از استانداردهای سازمان بین المللی ایزو است که با نام استاندارد مدیریت کیفیت در خدمات و تولیدات شناخته میشود. این استاندارد متشکل از بندها، ضوابط و قوانین مختلف در زمینه مدیریت کیفیت میباشد که واحدهای تولیدی و خدماتی در صورت عمل به این ضوابط و قوانین قادر به اخذ گواهینامه مربوطه و پیاده سازی یک سیستم مدیریت کیفیت خواهند شد.




استاندارد ایزو ۹۰۰۱ چیست و چه کاربردی دارد؟


استاندارد ایزو ۹۰۰۱ همانطور که گفته شد یک سری ضوابط و قوانین برای مدیریت کیفیت تولیدات و خدماتی است که توسط واحدهای تولیدی و یا خدماتی ارائه میشود.


سازمانهای مذکور با اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ یک سیستم مدیریتی قوی برای افزایش کیفیت محصولات و خدمات در تمام بخشها مستقر میکنند که این سیستم مدیریتی با نظارت بر مراحل انجام کارها از اولین تا آخرین مرحله باعث افزایش کیفیت محصول و خدمات نهایی میشود.


از طرفی استاندارد ایزو ۹۰۰۱ به مصرف کنندگان ثابت میکند که محصولات تولید شده در این سازمان کیفیت مطلوب را دارند، این موضوع باعث افزایش اعتماد مصرف کنندگان و تبدیل نام محصول به یک نام شناخته شده میشود.


اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ چگونه باعث افزایش کیفیت محصولات میشود؟


استاندارد ایزو ۹۰۰۱ شاید از همان ابتدای استقرار در واحد مذکور کیفیت محصولات و خدمات آن را افزایش ندهد اما به مرور زمان قطعا باعث افزایش کیفیت محصولات و خدمات خواهد شد زیرا سیستم مدیریت مستقر در سازمان به طور کلی فرآیند تولید محصول و ارائه خدمات را دچار دگرگونی میکند.


برای مثال تصور کنید شما صاحب یک کارخانه تولید مواد غذایی هستید که به تازگی برای دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ اقدام کردهاید، با دریافت گواهینامه ISO ۹۰۰۱ یک سیستم مدیریت بر تمام مراحل تولید محصول از خرید ماده اولیه تا بسته بندی، انبار و عرضه محصولات تولید شده را به طور دقیق و کارشناسانه مورد ارزیابی قرار میدهد و در صورت وجود نقص در دستورالعملهای اجرایی هر یک از این مراحل آن را حذف و دستورالعمل جدیدی جایگزین آن میکند.


این روند به قدری ادامه مییابد که محصول تولید شده در کارخانه شما به بالاترین کیفیت خود برسد، از آن پس همان دستور ویرایش شده مورد اجرا قرار میگیرد.


در نتیجه باید گفت شاید اخذ گواهینامه ISO ۹۰۰۱ از همان روزهای ابتدایی تاثیر شگرفی نداشته باشد اما در صورت معتبر بودن و مورد اجرا قرار گرفتن ضوابط آن قطعا پس از مدت زمانی کوتاه تاثیر خود را نشان خواهد داد.





لزوم اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱


برای اینکه یک سازمان بتواند در مسیر رشد و تعالی گام بردارد باید بخشهای مختلف آن برطبق برنامهای مشخص عمل نمایند که گواهی ایزو ۹۰۰۱ این برنامه را در اختیار مدیران و مسئولین بخشهای سازمان قرار میدهد.


البته در حالت کلی هر یک از استانداردهای ایزو همین عمل را انجام میدهند به طور مثال استاندارد ایزو ۱۰۰۰۴ نیازهای مصرف کنندگان را شناسایی کرده و دستورالعملهای اجرایی سازمان را بر اساس این نیازها و با هدف افزایش رضایت مشتریان سازمان ارائه میدهد، به همین دلیل ما به افرادی که قصد اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ را دارند اخذ گواهینامههای ایزو مرتبط با آن را توصیه میکنیم تا به این ترتیب در کنار افزایش کیفیت، محصولات و خدمات خود را با نیاز مشتری تطبیق دهند و موفقیتهای بیشتری کسب کنند.


گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ در چه صورت مزایای گفته شده را برای سازمان فراهم میآورد؟


بسیاری از افراد در مواجهه با مزایای گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ اظهار میکنند که قبلا گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ را اخذ کردهاند اما متاسفانه هیچ تاثیری در افزایش مشتریان و به طبع افزایش سود سازمان خود مشاهده نکردهاند. این مشکل ممکن است حتی برای شما که مخاطب این مقاله هستید نیز پیش آمده باشد!


آیا تاکنون به این موضوع اندیشیدهاید که دلیل این امر چه میتواند باشد؟! مهمترین دلیل این امر اخذ گواهینامه از مراجع نامعتبر میباشد، به عبارت دیگر گواهینامه ISO ۹۰۰۱ که هیچ مزیتی به دنبال نداشته باشد بدون شک گواهینامه فیک و تقلبی و نامعتبر است که از مراجع نامعتبر اخذ شده است.


علاوه بر مطالب گفته شده، اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ یا هر گواهینامه ایزو و استاندارد نامعتبر دیگری میتواند باعث نابودی کل مجموعه شود!



پس اگر در حال حاضر قصد دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ برای سازمان، واحد تولیدی و خدماتی خود را دارید در انتخاب مرجع دقت کافی به خرج بدهید تا در آینده دچار مشکل نشوید. و اگر چنین مرجعی نمیشناسید یا نمیدانید چطور باید به موسسات فعال در این زمینه اعتماد کنید، نگران نباشید زیرا در ادامه ما بهترین موسسه اخذ گواهینامههای ایزو در ایران را معرفی خواهیم کرد.


اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ معتبر


شرکت ایزو سیستم برترین موسسه صدور انواع گواهینامههای ایزو و CE است که تحت نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت با پروانه رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت میکند، گواهینامههای ایزوسیستم توسط مراجع صدور بین المللی و تحت اعتبار مراجع اعتبار دهی IAF و ASCB صادر می گردند.


کارشناسان ایزو سیستم نه تنها در زمینه صدور گواهینامههای ایزو بلکه در طی مراحل پیش از اخذ گواهینامه از قبیل؛ آموزش پرسنل، بازرسی و تطبیق برنامههای درحال اجرا با برنامهها و ضوابط صادر شده در قالب استانداردهای ایزو و همچنین طی مراحل پس از اخذ گواهینامه مانند استقرار دستورالعملها همراه شما خواهند بود که همین امر نشان از اعتبار بالای خدمات ایزوسیستم دارد.


برای اخذ انواع گواهینامههای ایزو از ایزو سیستم باید ابتدا به آدرس www.isosystem.org که آدرس رسمی این مجموعه میباشد مراجعه نمایید و سپس باتوجه به نیاز خود بر روی یکی از گزینههای ثبت درخواست گواهینامه ایزو معتبر و یا مشاوره رایگان کلیک کنید.


از طریق تلفن های ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۸۴-۰۲۳ نیز می توانید با ایزوسیستم در ارتباط باشید.


منبع : ایزوسیستم


https://isosystem.org


انتهای پیامم/۴۱۲۹/ر


انتهای پیام/

برچسب ها: مدیریت کیفیت
ارسال نظر