صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۵ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

سخنرانی در کنگره، «آخرین شانس» نتانیاهو برای جلوگیری از توافق

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در واشنگتن قصد دارد جزئیاتی را که به نظر وی باید در توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی لحاظ شود ارائه دهد. نخست وزیر اسرائیل امیدوار است قانونگذاران آمریکا را به اعمال فشار بر کاخ سفید ترغیب و اعضای کنگره را برای به تعویق انداختن توافق با ایران متقاعد کند.
کد خبر : 6260

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا و به نقل از سایت سی‌ان‌ان، یکی از مقامات ارشد اسرائیل که نتانیاهو را در سفر به واشنگتن همراهی می‌کند و البته اجازه مصاحبه رسمی ندارد، اظهار کرد: «دولت اسرائیل درک خوبی از توافقی که ما در آن به نتیجه می‌رسیم دارد».


وی این‌گونه ادامه داد: «ما همه چیز را می‌دانیم و مطمئن باشید ما اطلاعات زیادی درباره توافق داریم» . او همچنین مدعی شد :«نخست وزیر در کنگره مواردی را که اعضای کنگره نمی‌دانند و موجب توافقی بد می‌شود،شرح خواهد داد».


آیا سخنرانی نتانیاهو نتیجه معکوسی خواهد داشت؟ این مقام ارشد اسرائیلی در پاسخ این سوال گفت مقامات کنگره «درک درستی» از توافق در حال شکل‌گیری ندارند و ما تلاش می‌کنیم این جزئیات را برایشان شرح دهیم. او سخنرانی نتانیاهو را «آخرین شانس» ‌ صحبت مستقیم با اعضای کنگره برای آگاه کردن آن‌ها قبل از توافق نهایی در ۲۴ مارس عنوان کرد.


وی از توضیح اینکه چگونه اطلاعات به دست آنها رسیده است، اجتناب کرد اما مدعی شد برخی از طرفین مذاکره این اطلاعات را در اختیار آن‌ها گذاشته‌اند.


وی همچنین تاکید کرد نتانیاهو اصرای بر رسیدن به توافق نهایی در تاریخ ۲۴ مارس ندارد و معتقد است بهتر است توافقی صورت نگیرد تا اینکه توافقی بد حاصل شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر