افزایش کیفیت محصول با فناوریهای نوین ممکن میشود/ راز موفقیت در بازارهای جهانی
محمد یوسفی در گفتوگو با خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، در خصوص صادرات محصولات حوزه عمران و ساختمان بیان کرد: اکثر محصولات این حوزه به دست شرکتهای بزرگ تولید میشوند که سابقه و تجربی خوبی در زمینه صادرات دارند و در برند شناختهشدهای در کشورهای دیگر به شمار میروند. بسیاری از محصولات تولیدی این حوزه نیز با نگاه بینالمللی تولید میشود، درواقع پیش از تولید در بازارهای هدف تحلیل انجام میدهند و سپس محصول مورد نیاز را طراحی و تولید میکنند. چسبهای نانویی و شیشههای لویی به صورت عمده به کشورهایی اروپایی، همسایه و کانادا صادرات میشود. حجم قابلتوجهی از بازار این محصولات برای کشورهای خارجی است.
وی افزود: کاشیهای ضدلک و لولههای بیصدا نیز از جمله محصولاتی است که به طور عمده به خارج از کشور صادر میشود. این لولهها مبتنی بر فناوری نانو است و این امر نهتنها کیفیت محصولات را بهبود میدهد بلکه مقاومت آنها را افزایش میدهد. رنگهای آنتیباکتریال نیز که بهتازگی پتنت آن ثبت شده به کشور آلمان صادر میشود. وقتی میتوان در امر صادرات موفق بود که محصولات رقابتپذیر باشند، این امر با استفاده از فناوری قابلدستیابی است.
مدیر کسبوکار حوزه عمران ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: خوشبختانه در کشور جریاناتی راه افتاده و شرکتها در حال حرکت به سوی تولید محصولاتی با کیفیت بالا هستند. بدین ترتیب محصولات داخلی تولید میشود که با قابلیت رقابت با نمونههای مشابه خارجی را دارد. برای مثال وقتی شرکتی میخواهد وارد بازار ترکیه شود، میداند که محصولاتی از کشورهای دیگر در این بازار وجود دارد، بنابراین باید کیفیت محصول خود را بالا ببرد تا در این کار موفق باشد. افزایش کیفیت محصولات نیز تنها با استفاده از فناوریهای نوین مانند نانو امکانپذیر است.
انتهای پیام/۴۰۲۱/پ
انتهای پیام/