صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۳ - ۲۹ دی ۱۳۹۴

قائم مقام وزیر نیرو تاکید کرد؛ ارتقای جایگاه انرژی‌های تجدیدپذیر در برنامه ششم توسعه

قائم مقام وزیر نیرو ارتقای جایگاه انرژی‌های تجدیدپذیر در برنامه ششم توسعه کشور را از اهم فعالیت‌های وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: ظرف برنامه ششم توسعه سهم انرژی‌های تجدیدپذیر باید به 5 هزار مگاوات برسد.
کد خبر : 62418

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا ستار محمودی در مراسم جهانی انرژی سال 2015 که در برج میلاد برگزار شد با تاکید بر اهمیت کره زمین و ضرورت حفظ آن افزود: آنچه که زمین را به خطر می‌اندازد شیوه‌های برداشت ما از منابع طبیعی زمین است. این در حالی است که انرژی‌های فسیلی مانند تیغ دولبه‌ای است که می‌تواند هم نیاز ما را تامین کند و هم به منابع طبیعی و زیست‌محیطی آسیب رساند.


وی تصریح کرد: یکی از پایه‌های اصلی محیط زیست در کشور استفاده بهینه است که بر همین اساس وزارت نیرو بر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر همواره تأکید دارد. البته اکنون کمتر از 500 مگاوات انرژی تجدیدپذیر در کشور تولید می‌شود.


محمودی اظهار کرد: همگی باید انرژی را برای حفظ سیاره زمین به درستی تولید و با بهره‌گیری از شیوه‌های صحیح استفاده کنیم.


همچنین وزیر نیرو در حاشیه مراسم جایزه جهانی انرژی در جمع خبرنگاران با اشاره بر برنامه‌های مختلف ایران برای کاهش انتشار کربن و گازهای گلخانه‌ای گفت: بر اساس آنچه ایران در همایش کاپ 21 فرانسه متعهد شده است باید تا 15 سال آینده حداقل 7 هزار و 500 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر ایجاد کند.


حمید چیت‌چیان اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه برای تحقق تولید 5 هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر برنامه‌ریزی شده است. همچنین دراین راستا کاهش تلفات انرژی از دیگر برنامه‌های وزارت نیرو است که از آغاز به کار دولت یازدهم تا کنون میزان تلفات را چهار درصد کاهش داده‌ایم و این روند ادامه دارد.


به گفته وی، تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از دیگر برنامه‌های وزارت نیرو است که هزینه‌های این تبدیل از محل سوخت صرفه‌جویی‌شده پرداخت می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر