صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

لاک طلا هم رسید+‌ تصویر

یک آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری از ورود و فروش لاک ناخن از جنس طلا در کشور خبر داد و گفت: تغییر سبک زندگی و گرایش به زندگی اشرافی گری از دلایل استفاده غیر منطقی از برخی اقلام است.
کد خبر : 6238

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از مهر، مجید ابهری افزود: در راستای تغییر سبک زندگی و گرایش به زندگی اشرافی از نگاه رفتارشناسی چشم و هم چشمی ها و رقابت های غیرمنطقی، گاه باعث ایجاد و عرضه اقلامی می شود که در شرایط حاضر اقتصادی نه تنها موجب تاسف است بلکه باید ضمن ریشه یابی اینگونه رفتارها، با آنها مقابله کرد.


وی گفت: یکی از اینگونه اقلام ورود لاک ناخن طلا 18 عیار به بازار است که به قیمت 120 هزار تومان در یک شیشه کوچک فروخته می شود.



این آسیب شناس اجتماعی تاکید کرد: اینگونه موارد هرچند ممکن است به نظر بعضی ناچیز باشد اما می تواند آغاز رفتارهای جدیدی از سوی تازه به دوران رسیده ها برای جامعه باشد. بنابراین در همین مقطع لازم است مسئولین و سازمان های ذی ربط ضمن اطلاع رسانی و آگاه سازی اقدام به مقابله با این مظاهر اشرافی گری کنند چرا که ممکن است چند وقت دیگر شاهد کفش طلا، جوراب طلا و امثال اینها باشیم در حالیکه عده ای برای چشم و هم چشمی ممکن است در خرید اینگونه اقلام حرکت کنند.


به گفته وی، در این زمینه خانواده ها باید ضمن اطلاع رسانی و آموزش به فرزندان به ویژه دختران، بی اصالت بودن اینگونه رفتارها را به آنها یادآوری کنند و به دختران خود بیاموزند که رفتارهای نوکیسه گان در جهت تغییر سبک زندگ اسلامی و ایرانی قابل تقلید نبوده و برای ایجاد مصرف گرایی و انحراف از سبک زندگی اسلامی ایرانی اینگونه حرکات انجام می شود.


ابهری افزود: متاسفانه وقتی صفحه ای به نام بچه پولدارها در شبکه های اجتماعی ایجاد شده و گوشی ها و شماره های چند صد میلیونی موبایل و ساعت های الماس نشان در آنها تبلیغ می شود جوانانی که قادر به تهیه اینگونه اقلام نیستند یا به خانواده های خود فشار می آورند یا دچار افسردگی، سرخوردگی و تبعیض می شوند و یا اینکه به اصطلاح خود را به آب و آتش می زنند تا از قافله دوستان و همسالان عقب نمانند.


انتهای پیام/

ارسال نظر