صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۱ - ۰۴ آذر ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام مقامی:

برنامه‌ریزی صحیح فرهنگی برای دانشجو نیازمند درک زیستمان دانشجویان است

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان فارس گفت: برای کار فرهنگی برای دانشجویان باید زیستمان‌های متفاوت دانشجو را درک کنیم و برنامه‌ریزی‌های متفاوت نیز انجام دهیم.
کد خبر : 623583

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شیراز، حجت‌الاسلام حمید مقامی در نخستین دوره آموزشی مدیران اجرایی و مسئولان واحد خواهران دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه آزاد شیراز برگزار شد، اظهار کرد: برای کار فرهنگی برای دانشجویان باید زیستمان‌های متفاوت دانشجو را درک کنیم و برنامه‌ریزی‌های متفاوت نیز انجام دهیم.(بیشتر بخوانید)


وی با اشاره به تنوع و تکثر رشته‌ها و دانشجوهای مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: به‌منظور برنامه‌ریزی فرهنگی برای این دانشجویان باید اکوسیستمی که در آن تحصیل می‌کنند و شرایط رشته آنان را خوب شناخت و در برنامه‌ریزی‌ها نیز به این تفاوت‌ها توجه کرد.


رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان فارس افزود: دانشجویانی که در فضاهای مختلف کار می‌کنند، زیستمان‌های متفاوتی را درک می‌کنند؛ بنابراین باید برنامه‌های متفاوتی برای آنها طرح‌ریزی شود و استفاده از فضای عام و برنامه‌های عمومی برای همه دانشجویان قابل استفاده نیست.



مقامی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در مجموعه دانشگاه‌های مختلف ظرفیت‌های گوناگونی وجود دارد که باید آنها را یافت و از آنها استفاده کرد، یکی از این ظرفیت‌ها دوره‌های ضمن‌خدمت کارکنان است که قابل تعمیم به خانواده‌ها و حتی قابل تعمیم به دانشجویان نیز است و استفاده از ظرفیت گروه‌های معارف برای برگزاری کارگاه‌های خانواده و طراحی آموزش خانواده‌ها نیز مورد تأکید است.


وی توضیح داد: شخصیت اصلی دانشجو در محاورات و گفت‌وگوهای رسمی کمتر قابل درک است؛ بنابراین کسی می‌تواند کار فرهنگی اثرگذار برای دانشجو را برنامه‌ریزی کند که شرایط مختلف و مراحل مختلف زندگی و شخصیت غیررسمی دانشجو را به خوبی شناخته باشد و بر روی آن تحلیل و بررسی کرده باشد.


انتهای پیام/۴۱۰۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر