صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۹ - ۲۸ دی ۱۳۹۴

یونان: ترکیه به قاچاق‌چیان انسان کمک می‌کند

رئیس‌‌جمهوری یونان مقامات بندری ترکیه را به کمک به قاچاق‌چیان انسان و کوتاهی در جلوگیری از حرکت مهاجران به سمت کشورهای اروپایی متهم کرد.
کد خبر : 62248

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، پروکوپیس پاولوپولوس، رئیس‌جمهوری یونان گفت، ترکیه به اندازه کافی برای کاهش تعداد مهاجرانی که وارد اروپا می‌شوند، تلاش نمی‌کند. وی مقامات بندری ترکیه را به کمک به قاچاقچیان انسان متهم کرد.


ترکیه اواخر سال گذشته توافقی با مقامات اتحادیه اروپا منعقد کرد تا مهاجران بیشتری را داخل مرزهای خود نگه دارد و مانع از سفر آنها به سمت اروپا شود. هزاران شهروندی که در حال فرار از جنگ داخلی در سوریه هستند، با عبور از دریای اژه سفری پرمخاطره را از ترکیه به سمت رقیب منطقه‌ای این کشور یعنی یونان آغاز می‌کنند، اما بسیاری از آنها در میانه راه کشته می‌شوند.


پاولوپولوس در گفت‌و‌گو با روزنامه سودوتشه زیتونگ که روز دوشنبه منتشر شد گفت: «من خیلی می‌ترسم که قاچاقچیان ترک، تحت حمایت مقامات [ترکیه] قرار داشته باشند. به ویژه، مقامات بندری به گونه‌ای عمل می‌کنند که انگار به هیچ چیزی توجه ندارند. مواردی وجود دارد که ظاهرا به قاچاق‌چیان کمک شده است. ما اسناد این موارد را در اختیار داریم.»


مقامات ترک هنوز واکنشی به این اتهام‌زنی آتن نشان نداده‌اند. ترکیه می‌گوید هر آنچه در توان دارد برای مهار هجوم مهاجران به سمت اروپا انجام می‌دهد و ضمن مقابله با گروه‌های قاچاق انسان، بیش از 2 میلیون پناهجوی سوری را در خاک خود اسکان داده است.


پاولوپولوس گفت یونان همچنان آماده مشارکت در اعطای کمک 3 میلیون یورویی وعده داده شده از سوی اتحادیه اروپا به ترکیه است تا در صورت عمل کردن آنکارا به تعهداتش، به نگهداری پناهجویان سوری در خاک این کشور کمک کند.


کمیسیون اروپا اوایل ماه جاری گفته بود هیچ‌گونه رضایتی از اقدامات ترکیه در راستای مهار حرکت پناهجویان به سمت اروپا ندارد، زیرا تعداد مهاجران جدیدی که وارد کشورهای اروپایی می‌شوند، همچنان بسیار بالاست.


انتهای پیام/

ارسال نظر